اخبار اکس نوین
1400/06/28
10:33
چرا بیت کوین امسال می‌تواند به صد هزار دلار برسد؟ تحلیلگر ارشد بلومبرگ پاسخ می‌دهد

اکس نوین: تعداد افرادی که معتقدند بیت کوین تا پایان سال می‌تواند به صد هزار دلار برسد همچنان در حال افزایش است. مایک مک گلون استراتژیست ارشد بلومبرگ با اشاره به استقبال گسترش مردم، کاهش عرضه و فعال و دلایل دیگر پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین در سه ماه آینده دو برابر شود و به صد هزار دلار برسد. بیت کوین تا صد هزار دلار سال اخیر برای بیت کوین شبیه ترن هوایی بوده است. پادشاه ارزهای دیجیتال سال را با قیمتی پایین‌تر از ۳۰ هزار دلار آغاز کرد و در این مسیر به ۶۰ هزار دلار رسید و پس از چند ماه دوباره با سقوطی به سطوح ابتدایی…

اکس نوین : تعداد افرادی که معتقدند بیت کوین تا پایان سال می‌تواند به صد هزار دلار برسد همچنان در حال افزایش است. مایک مک گلون استراتژیست ارشد بلومبرگ با اشاره به استقبال گسترش مردم، کاهش عرضه و فعال و دلایل دیگر پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین در سه ماه آینده دو برابر شود و به صد هزار دلار برسد.


سال اخیر برای بیت کوین شبیه ترن هوایی بوده است. پادشاه ارزهای دیجیتال سال را با قیمتی پایین‌تر از ۳۰ هزار دلار آغاز کرد و در این مسیر به ۶۰ هزار دلار رسید و پس از چند ماه دوباره با سقوطی به سطوح ابتدایی سال ۲۰۲۱ نزدیک شد.


از آن روزهای تاریک در ماه جولای، قیمت بیت کوین حدود ۲۰ هزار دلار رشد کرده و اکنون پایین‌تر از ۵۰ هزار دلار قرار دارد. اگرچه اکنون کمتر از ۴ ماه تا پایان سال باقی مانده است، پیش‌بینی‌های افزایش قیمت بیش از صددرصدی در این بازه زمانی همچنان ادامه دارد.


مایک مک گلون نیز با بیان چند دلیل به این گروه پیوسته است. در مرحله نخست، وی به تجزیه‌وتحلیل روند تاریخی معاملات بیت کوین پیش از کاهش عرضه اشاره کرد.


این موضوع را می‌توان از دیدگاه‌های متعددی مد نظر قرار داد. سرعت ایجاد بیت کوین‌های جدید هر چهار سال و پس از رویدادی به نام هاوینگ تغییر می‌کند. پس از آخرین هاوینگ که در سال ۲۰۲۰ رخ داد، نرخ تولید بیت کوین به ۶.۲۵ واحد به ازای هر بلاک کاهش یافته است.


علاوه بر این، می‌توانیم سه میلیون کوین مفقودشده و غیرقابل دسترسی را به این لیست اضافه کنیم. به نظر می‌رسد هولدرهای طولانی‌مدت مصمم هستند که بیت کوین به حفظ ارزش خود ادامه می‌دهد و به همین خاطر، حتی در صورت افت قیمت همانند اوایل ماه جاری، از فروش خودداری خواهند کرد.


گفته‌های مک گلون تا حد زیادی با مدل انباشت به جریان پلن بی‌منطق است. مدل S۲F با بررسی موجودی فعلی و جریان سالانه بیت کوین در بازار هدف صد هزار دلاری را تا پایان سال نشان می‌دهد.


به عقیده مک گلون، افزایش پذیرش نیز نقش اساسی در تحقق این پیش‌بینی بازی می‌کند. بر اساس اصول پایه اقتصادی، درصورتی‌که عرضه کاهش یابد، در حالی که تقاضا ثابت باقی بماند یا افزایش یابد، از نظر تئوری قیمت باید افزایش یابد.


و اخیرا تقاضا برای بیت کوین در حال افزایش است. در سال اخیر شرکت‌های غول‌پیکری به این بازار وارد شده‌اند و میلیاردها دلار به آن اختصاص داده‌اند و برخی متعهد شده‌اند که بیت کوین خود را به فروش نرسانند.


بنابراین، تعجب‌آور نیست که بسیاری از افراد مختلف از جمله جردن بلفورت، آدام بک، تام لی و … معتقدند بیت کوین می‌تواند تا پایان سال شش‌رقمی شود.


منبع cryptopotato


انتهای خبر

0
0