آکادمی هلاکوئی
1400/10/28
00:30
اعمال قوانین جدید برای تبلیغات کریپتو، توسط دولت اسپانیا !

تنظیم‌کننده مالی اسپانیا، Comisión Nacional del Mercado de…

تنظیم‌کننده مالی اسپانیا، Comisión Nacional del Mercado de Valores یا CNMV ، مقررات جدیدی را برای تبلیغات سرمایه‌گذاری دارایی‌های دیجیتال اعلام کرد. طبق بخشنامه جدیدی که از ۱۷ فوریه ۲۰۲۲ (۲۸ بهمن) اجرایی می‌شود، تبلیغات کریپتو باید «روشن، متعادل و منصفانه» باشد و در عین حال اطلاعات کافی در مورد خطرات سرمایه‌گذاری در کریپتو را ارائه دهد.


قوانین جدید همچنین تبلیغ کنندگانی که ۱۰۰۰۰۰ نفر یا بیشتر را هدف قرار می دهند، ملزم می کند که ۱۰ روز قبل به تنظیم کننده اطلاع دهند. پس از گزارش اولیه، فعالیت‌های تبلیغاتی باقی‌مانده توسط CNMV نظارت می‌شوند، اما نیازی به گزارش‌دهی پیشرفته ندارند.


CNMV همچنین تصریح کرد که اینفلوئنسرها تحت پوشش مقررات جدید تبلیغات هستند. این قوانین برای ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری اعمال می شود که تبلیغات را به تنهایی یا از طریق ارائه دهندگان تبلیغات شخص ثالث، مانند اینفلوئنسرهای رمزنگاری اجرا می کنند.


جدا از این قوانین، CNMV همچنین از تبلیغات کریپتو می‌خواهد که شامل قطعه‌ای باشد که به مخاطبان اطلاع می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های کریپتو تنظیم نمی‌شوند و ممکن است کل مبلغ سرمایه‌گذاری شده از بین برود. در نهایت، تبلیغات باید پیوندهایی به اطلاعات بیشتر را نیز ارائه دهند.


در حالی که تنظیم کننده تبلیغات را هدف قرار می دهد، صدور دارایی ها و سایر خدمات مرتبط با رمزنگاری، تحت پوشش قوانین جدید قرار نمی گیرد.


سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا یا ASA نیز در حال سرکوب تبلیغات کریپتو است. سال گذشته، تنظیم کننده ها، تبلیغاتی را که توسط شرکت‌های رمزنگاری کوینبیس ( Coinbase )، کراکن ( Kraken )، ای تورو ( eToro ) و سایرین، به دلیل تخلفات تبلیغاتی ساخته شده بود، حذف کرد. اخیرا، ASA دو تبلیغ اپلیکیشن موبایل توسط کریپتو دات کام ( Crypto.com ) را ممنوع کرده است.


در همین حال، مقامات پولی سنگاپور( Monetary Authority of Singapore )، محدودیت هایی برای تبلیغات کریپتو نیز صادر کردند. این دستورالعمل‌ها، ارائه‌دهندگان پرداخت دیجیتال یا DPT را از تبلیغات محصولات خود در مکان‌های عمومی مانند وب‌سایت‌های حمل‌ونقل عمومی، رسانه‌های اجتماعی، پخش و رسانه‌های چاپی، منع می‌کنند. با این حال، ارائه دهندگان DPT همچنان می توانند محصولات و خدمات خود را در وب سایت های بومی و برنامه های تلفن همراه خود تبلیغ کنند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد .


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0