بولتن اقتصادی
1400/07/03
15:53
مدیران ناکارآمد و رانت بلای جان بزرگترین شرکت بیمه کشور ⬅️چرا وزیر اقتصاد باید در خصوص بیمه ایران حساس باشد.. 🔺شرکت بیمه ایران به عنوان لیدر صنع...

مدیران ناکارآمد و رانت بلای جان بزرگترین شرکت بیمه کشور



⬅️چرا وزیر اقتصاد باید در خصوص بیمه ایران حساس باشد..



🔺شرکت بیمه ایران به عنوان لیدر صنعت بیمه کشور اکنون با وضعیت بسیار اسفناکی مواجه است. زیان انباشته نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومانی در کنار تعطیلی ۳ ساله پروژه ساختمانی کردستان اوضاع بسیار نابسامانی را در این شرکت ایجاد کرده است.



🔺دلیل اصلی این وضعیت تغییرات پی‌در‌پی مدیریتی، انتصاب مدیران ناکارآمد و نگاه تامین #رانت گروه‌های مختلف به جای نگاه اقتصادی به این شرکت است.



❌شرکتی که اغلب پرسنل آن توصیه‌ای ، غیر‌متخصص و وابسته به جناح‌های سیاسی هستند مدیرانی بر آن گماشته شده اند که


خود قربانی همان جریانات سیاسی هستند.



▪️یک نمونه بارز از این جریانات در کانال‌هایی مانند"قراردادی‌های بیمه ایران" نمود یافته که مدیریت آن بر عهده محمد رضایی مدیرعامل پیشین بیمه ایران است و ادمین‌های آن آقایان خ، ح کاف و سایر افراد فاسدی هستند که با رفتن رضایی از بیمه ایران پای ایشان از این شرکت بریده شده است.



▪️ محمد رضایی که در دوره وی ماهانه ۱۱۸ میلیون تومان به کانالهای تلگرامی مانند صبح بیمه، قراردادی‌های بیمه ایران، ریسک نیوز، خبرفوری، راز پول و سایر رسانه‌ها جهت رپرتاژ وی تحت عنوان شهید زنده!! با عکس به همراه چفیه پرداخت می‌شده،عملکردی را به ثبت رسانده است که در تاریخ بیمه ایران به عنوان یک افتضاح ماندگار است و وزیر وقت اقتصاد به همراه محمدباقر نوبخت حامی وی و سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی به عنوان شریک بیزینسی وی و مصطفی کیایی پیرمرد در سایه صنعت بیمه در این حیف و میل بیت المال شریک هستند.



🔺فقط در ۹ ماه مدیریت نامبرده پورتفوی بورسی شرکت بیمه ایران به یک سوم رسید و باغی چندهکتاری در جنوب تهران به اسم کاربری تجاری ولی با کاربری کشاورزی برای پایانه پرداخت خسارت خریداری شد و حجم اختلاس انجام شده فقط در این یک پرونده بالای ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می شود.(سند موجود است)



❌نامبرده که علاقه زیادی به بیزینس در صنعت ساختمان داشت طی این مدت بی‌اطلاع هیات مدیره املاک زیادی را خریداری نمود که درصد پورسانت قابل توجهی را در هر یک از این معاملات دریافت کرده است از جمله خرید ملک برای شرکت سبدگردان آسال که به همراه نیما فاضلی تبار مدیرعامل وقت این شرکت در پورسانت این معامله شریک بوده اند، لازم به ذکر است نامبرده که از اقوام و دوستان نزدیک محمد رضایی بود به علت فساد اخلاقی توسط نهادهای امنیتی برکنار شد.



▪️زیان انباشته سنگین بیمه ایران ، وضعیت ناسالم و پیچیده و تو در توی این شرکت، تعطیلی کلیه پروژه‌های ساختمانی و توسعه‌ای شرکت و انتصابات نسنجیده در ادوار گذشته مدیران عامل آن بحرانی جدی را پیش روی صنعت بیمه و رهبر آن یعنی بیمه ایران قرار داده است.



⬅️ وزیر جوان اقتصاد در این خصوص باید دقت بیش از پیش و حساسیت کامل نشان دهد و تحت تاثیر گروه‌های فشاری که با سواستفاده‌های کلان در این شرکت فربه شده اند و با پول‌های کثیف در صدد فشار رسانه‌ای برای بازگشت به این شرکت هستند قرار نگیرد و با پالایش اساسی سطوح مختلف بیمه ایران این شرکت را از ورشکستگی کامل نجات دهد.

انتهای خبر

0
0