کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/01/27
12:04
📌در مجمع "مفاخر" سودی تقسیم نشد صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه فناوری اطلاعات با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد. ...

📌در مجمع "مفاخر" سودی تقسیم نشد


صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه فناوری اطلاعات با حضور اکثریت سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.


در این مجمع امیرحسین هاشمی مدیرعامل "مفاخر" گفت: از جمله محصولات جدید شرکت در سال مالی ۱۴۰۰ می توان به چک اسکنر، مینی پی سی و سرور و تجهیزات جانبی اشاره کرد. در رابطه با اقدامات انجام شده باید بگویم که اواخر سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ میلیارد تومان سرور به فروش رساندیم که هم اکنون در حال تحویل آن ها هستیم.


🔷️او در رابطه با وضعیت وصول مطالبات شرکت بیان کرد: یکی از مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۰ این مهم بوده که ۹۰ درصد از مطالبات شرکت وصول شده و این برای مشتری عمده بالای ۹۵ درصد بوده است. تامین و حفظ منابع مالی ارزان قیمت، تسویه پرونده های مالیات عملکرد تا سال ۹۸، تسویه پرونده های مالیات ارزش افزوده تا سال ۹۸، تسویه پرونده های حسابرسی تامین اجتماعی تا سال ۹۸ و... از دیگر اقدامات شرکت بوده است.


🔶️وی اظهار کرد: عدم افزایش نرخ قراردادها متناسب با افزایش هزینه در سال دوم به علت الزام برخی از مشتریان جهت انعقاد قراردادهای دو سالهوافزایش بهای تمام شده به دلیل افزایش نرخ تورم و ارز از جمله دلایلی بودند که سبب شد تا سود عملیاتی ما کاهش یابد.


🔷️مدیرعامل "مفاخر" دررابطه با برنامه های آتی شرکت عنوان کرد: ساماندهی قراردادهای خدمات پشتیبانی، ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات جهت افزایش رضایتمندی مشتریان، پیگیری موضوع افزایش سرمایه جهت اجرای سیاست های شرکت، برنامه ریزی جهت افزایش سهم فروش محصولات نسبت به فروش خدمات با ملاحظه حاشیه سود مناسب از جمله برنامه های آتی شرکت هستند.


🔶️وی گفت: در بخش فروش کالا حدود ۷۶ درصد افزایش در ۹ ماهه را شاهد بودیم. دلیل پایین آمدن حاشیه سود کالا نیز به دلیل شیوع کرونا بوده که برخی محصولات مجموعه به فروش نرفت و امیدواریم در سال جاری این محصولات به فروش برسند.


🔷️در ادامه رئیس مجمع در خصوص برنامه های این شرکت برای افزایش سرمایه بیان کرد: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها تایید شده است اما از محل آورده را منوط به سودآوری و قراردادهای شرکت کردیم.


🔶️لازم به ذکر است در پایان با موافقت سهامداران حاضر در مجمع صورت های مالی سال مالی مورد گزارش تصویب شده و سودی میان سهامداران تقسیم نشد.



انتهای خبر

0
0