کانال کدال
1400/01/19
11:43
‍ ‍ 🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت برای این شرکت 📊نماد: کسرا (سراميک هاي صنعتي اردکان) 📝 معرفی شرکت: شرکت سرامیکهای صنعتی ا...

🗂 برگزیده گزارش تحلیلی-تفسیری و تفسیر نسبت دوپونت برای این شرکت



📊نماد: کسرا (سرامیک های صنعتی اردکان)



📝 معرفی شرکت:


شرکت سرامیکهای صنعتی اردکان در سال ۱۳۷۴ با شماره ۱۲۴۶۲ به ثبت و در سال ۱۳۷۶ به بهره برداری رسید و در همین سال اولین تولید خود را با نام تجاری «AIC» روانه بازار نمود.



✳️ طرح های توسعه: - پروژه اکتیو آلومینا



❇️ ترکیب درآمدی شرکت: 🔹 درآمدهای عملیاتی شرکت در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۱,۳۹۸,۴۸۰


میلیون ریال داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲٪ افزایش داشته است.


پ.ن: روند ۵ ساله درآمد عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️بهای تمام شده درامد عملیاتی:


🔸این شرکت در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ مبلغ ۷۵۱,۵۹۳ میلیون ریال هزینه پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ درصد افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله بهای تمام شده درآمد های عملیاتی شرکت در نمودار رسم شده است.



💳 هزینه های مالی: هزینه مالی شرکت در سال جاری مبلغ ۲۱,۲۰۱ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد افزایش پیدا کرده است.


پ.ن: روند ۵ ساله هزینه های مالی شرکت در نمودار رسم شده است.



⭕️تفسیر روش دوپونت برای بازده حقوق صاحبان سهام شرکت


بازده حقوق صاحبان سهام شرکت ( ROE) معیار سنجش عملکرد مدیریت در سودآوری است و در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ برابر ۵۳.۳۹٪ می باشد در حالی که در ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ برابر ۴۲.۶۶٪ بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۵٪ افزایش یافته است. نسبت ROE تحت تاثیر سه عامل به شرح زیر قرار دارد:



۱️⃣نسبت گردش دارایی ها: این نسبت تبیین‌گر کارایی شرکت در استفاده از دارایی ها جهت ایجاد سود است و در۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ برابر ۰.۸۶ بوده در حالی که مدت مشابه سال گذشته عدد ۰.۸۸ را نشان می دهد.



۲️⃣اهرم مالی: اهرم مالی که با نسبت مالکانه سنجیده می شود ، حاصل دارایی بر حقوق صاحبان سهام است. این نسبت در۹ ماهه منتهی به آذر ۹۹ عدد ۱.۳۲ را نشان می دهد در حالی که ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ برابر ۱.۲۲ بوده است و بیانگر افزایش ۸ درصدی اهرم مالی است که علت افزایش این نسبت رشد بیشتر داراییهای شرکت نسبت به حقوق صاحبان سهام می باشد.



۳️⃣نسبت حاشیه سود(خالص): درصدی از درامدهای شرکت که تبدیل به سود شده است. (با احتساب فعالیت های اصلی و سرمایه گذاری های شرکت) هر چه این نسبت بالاتر باشد مطلوب تر است.


این نسبت از ۳۴.۹۹٪ به ۴۷.۵۸٪ افزایش پیدا کرده است.



✅همانطور که از مطالب فوق استنتاج می شود عامل تاثیر گذار بر رشد ROE، افزایش حاشیه سود خالص و اهرم مالی شرکت می باشد.


➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ #کسرا ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ کانال کدال⬇️⬇️ 📎:



انتهای خبر

0
0