مبین تحلیل
1400/01/29
10:05
#سکرما 📌 بررسی گزارش فصلی 🔸 سیمان کرمان از جمله سیمانی هایی هست که 2 تا ویژگی خاص دارد؛ یکی سال مالی پاییزی در 30 آذر ماه و دیگری سودآوری نامنظم د...

#سکرما


📌 بررسی گزارش فصلی



🔸 سیمان کرمان از جمله سیمانی هایی هست که ۲ تا ویژگی خاص دارد؛ یکی سال مالی پاییزی در ۳۰ آذر ماه و دیگری سودآوری نامنظم در گزارش های فصلی. با توجه به نمودار بالا می توانید به سودآوری بیشتر شرکت در فصل های اول و دوم سال مالی این شرکت پی ببرید. این رشد سودآوری از محل درآمدهای غیرعملیاتی است که ۸۰٪ از محل سود سرمایه گذاری در سهام است.



🔸 از آنجایی که این شرکت سهامدار #سمتاز (۳۷٪) ، #سمازن (۲۰٪) و #ساربیل (۵٪) است، این سودآوری فصلی توجیه پذیر است. در سهامداری #سمتاز به دلیل فاصله ۳ ماهه بین پایان سال مالی و در #سمازن و #ساربیل (با سال مالی یکسان) به دلیل سهامداری کمتر از سهام فرعی (قابل قبول در صورت مالی تلفیقی)، با یک سال تاخیر به شناسایی سود سرمایه گذاری در سهام می پردازد.



🔸 در گزارش فصل اول #سکرما که منتهی به انتهای اسفند سال ۹۹ است، بخش عمده سود سرمایه گذاری ها (نزدیک به ۵۰٪) شناسایی شده است و امکان تکرار این سود غیر عملیاتی فقط در فصل بعدی وجود دارد و در فصل های ۳ و ۴ سال مالی ۱۴۰۰ به امید رشد سودآوری از محل فروش و سود ناخالص باید باشیم.



➖➖➖➖➖➖




انتهای خبر

0
0