سنا
1401/06/07
13:18
نوسان قیمت نفت در سایه کاهش رشد اقتصاد جهانی

قیمت نفت در جریان معاملات امروز، دوشنبه، از نوسان زیادی برخوردار بود؛ این در حالی است که سرمایه‌گذاران انتظارات خود را از کاهش تولید اوپک به منظور حمایت از قیمت‌ها در برابر نگرانی‌های رئیس فدرال رزرو مبنی بر کاهش رشد در ایالات متحده، متعادل کردند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در ابتدای معاملات امروز با ۲ سنت افزایش به ۹۳.۰۸ دلار در هر بشکه رسید که بر افزایش قیمت روز جمعه افزوده شد.


بهای معاملات آتی نفت برنت با ۲۷ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۱۰۰ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین جلسه معاملاتی گذشته کاهش داشته است.


جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی روز جمعه خود گفت که مهار تورم «احتمالا مستلزم یک دوره پایدار رشد پایین‌تر از روند است» و «دردی را برای خانوارها و کسب‌وکارها به همراه خواهد داشت»؛ این سخنان، بازارهای سهام را متزلزل کرد و در عین حال دلار را تقویت کرد.


براساس سخنان رئیس فدرال رزرو، شاخص دلار در روز دوشنبه به افزایش ۰.۳ درصدی رسید. دلار قوی‌تر بر نفت فشار وارد می‌کند، زیرا قیمت نفت خام را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند، گران‌تر می‌کند.


با این حال، قیمت نفت با صحبت‌های عربستان سعودی و دیگر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش که با هم اوپک پلاس نامیده می‌شوند، افزایش یافت؛ این سخنان از کاهش تولید نفت به منظور تعادل بازار حکایت دارد.


یک منبع آگاه به رویترز گفت که امارات متحده عربی با تفکر عربستان درباره سیاست تولید همسو است؛ در حالی که وزارت نفت عمان نیز گفت که از تلاش های اوپک پلاس برای حفظ ثبات بازار حمایت می کند.


قیمت نفت و طلا در معاملات امروز


به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، دوشنبه، ۲۹ آگوست، در ساعت ۱۱:۲۲ به وقت تهران، با افزایش ۰.۳۰ درصدی در هر بشکه، ۱۰۱ دلار و ۲۵ سنت معامله شد.


قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۵۴ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۹۳ دلار و ۵۶ سنت معامله شد.


طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۷۷ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۳۶ دلار و ۲۰ سنت معامله شد.


نقره نیز با کاهش ۱.۶۷درصدی، ۱۸ هزار و ۵۱ دلار معامله شد.


انتهای خبر

0
0