سنا
1401/05/31
19:01
روز پرنوسان بورس تهران

در جریان معاملات امروز، دوشنبه، ۳۱ امرداد، شاخص بورس تهران که در ابتدای معاملات افزایش یک هزار و ۳۵۸ واحدی را ثبت کرده بود، در انتها با کاهش ۵ هزار و ۴۱۷ واحدی به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان سومین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۷۷۱ واحد (۰.۱۹ درصد) افزایش به رقم ۳۹۷ هزار و ۲۹۶ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۵ هزار و ۴۱۷ واحدی (۰.۳۸ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۲۹ هزار واحد رسید.


بیش از ۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۹ هزار و ۷۲۳ معامله به ارزش ۵ هزار و ۱۵۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۵ هزار و ۴۳۹ معامله به ارزش یک هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال، گروه بانک‌ها با ۱۴ هزار و ۹۶۵ معامله به ارزش یک هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۱۹ هزار و ۸۰۳ معامله به ارزش یک هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۵ هزار و ۷۶۳ معامله به ارزش یک هزار و ۱۱۱ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت ایران خودرو با ۴۰۷ واحد، شرکت پتروشیمی نوری با ۲۶۴ واحد، شرکت بورس کالای ایران با ۱۸۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با ۱۷۳ واحد و شرکت بورس اوراق بهادار تهران با ۱۴۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۶۴۱ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۵۴۳ واحد، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با یک هزار و ۲۶۰ واحد، بانک ملت با ۴۱۶ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۴۰۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۳۱ امرداد ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۳۰ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.


همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۶۳۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۹ واحد، شرکت فرابورس ایران با ۷.۶ واحد، بیمه کوثر با ۴.۵ واحد، شرکت پویا زرکان آق دره با ۳.۲ واحد و شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید با ۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سنگ آهن گهر با ۱۱ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۰ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۳.۷ واحد، شرکت مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با ۲.۶ واحد و بانک دی با ۱.۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0