سنا
1401/06/16
10:20
کاهش قیمت نفت در پی افزایش نگرانی‌ها از رکود اقتصاد جهانی

قیمت نفت در آغاز معاملات امروز چهارشنبه همزمان با افزایش انتظارات از افزایش نرخ بهره و همچنین افزایش رکود اقتصادی جهانی و کاهش رشد تقاضای سوخت، کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، در آغاز معاملات امروز، بهای معاملات آتی نفت برنت پس از افت ۳ درصدی در روز گذشته، ۱.۱۲ دلار معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۱ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.


قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱.۲۵ دلار معادل ۱.۴ درصد کاهش به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید.


اگرچه برخی از داده‌های خدمات ایالات متحده حکایت از رشد جهانی اقتصاد دارد، اما شرایط اقتصادی در جهان خوب به نظر نمی‌رسد و این برای قیمت‌های نفت مشکل‌ساز شده است.


سیاست سختگیرانه چین برای مقابله با کووید و قرنطینه نگاه داشتن شهرهایی مانند چنگدو با ۲۱.۲ میلیون نفر و ممانعت از جابجایی مردم، تقاضای نفت در دومین مصرف کننده بزرگ جهان را کاهش داده است.


از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران منتظر افزایش بیشتر نرخ بهره برای مهار تورم هستند. انتظار می رود بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنجشنبه خود نرخ بهره را به شدت افزایش دهد. پس از نشست بانک مرکزی اروپا، نشست فدرال رزرو ایالات متحده در ۲۱ سپتامبر برگزار خواهد شد.


بنا بر داده‌های مثبت صنعت خدمات ایالات متحده، دلار آمریکا حدود ۰.۵ درصد افزایش داشت و قویتر شدن ارزش دلار امریکا، قیمت نفت را تحت فشار قرار داده است. چرا که قیمت نفت بر اساس دلار آمریکا است و بنابراین دلار قوی تر، نفت را برای دارندگان ارزهای دیگر گران تر می کند.


نظرسنجی اولیه رویترز در روز سه شنبه نشان داد که انتظار می رود ذخایر نفت خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی کاهش یابد و به ۷۳۳ هزار بشکه کاهش یابد.


بر اساس داده های وزارت انرژی، ذخایر نفت خام در ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده (SPR) در هفته منتهی به ۲ سپتامبر ۷.۵ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۴۲.۵ میلیون بشکه رسید که کمترین میزان از نوامبر ۱۹۸۴ است.


گزارش‌های هفتگی موجودی انبار ایالات متحده از سوی موسسه نفت آمریکا و اداره اطلاعات انرژی به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه، یک روز دیرتر از معمول، به دلیل تعطیلات رسمی در روز دوشنبه منتشر می‌شوند.


قیمت نفت و طلا در معاملات امروز


به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، چهارشنبه، ۷ سپتامبر، در ساعت ۹:۵۰ به وقت تهران، با کاهش ۱.۵۴ درصدی در هر بشکه ۹۱ دلار و ۳۹ سنت معامله شد.


قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، کاهش ۱.۸۶ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۸۵ دلار و ۲۶ سنت معامله شد.


طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۴۶ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۰۵ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.


نقره نیز با کاهش ۰.۵۲ درصدی، ۱۸ هزار و ۸۱۵ دلار معامله شد.


انتهای خبر

0
0