همفکران
1401/05/11
17:26
گزارش روز/ خودرویی ها و خریداران دقیقه نودی!

شاخص کل بورس تهران ۱۱امین روز از مرداد ماه ۱۴۰۱ را با رشد ۲۴۰۰ واحدی به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۴۳۰ هزار واحد قرار گرفت. این شاخص نیمه اول را صعودی سپری کرد اما بعد از آن متعادل شد و تا پایان روندی خنثی داشت. اگرچه در دقایق پایانی رنج کشی های مثبت کمی شاخص را رو به بالا حرکت داد اما خیلی تاثیری در ارتفاع آن نداشت. شاخص هموزن امروز هم با نوسانات زیادی دنبال شد...

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران ۱۱امین روز از مرداد ماه ۱۴۰۱ را با رشد ۲۴۰۰ واحدی به پایان رساند و در سطح ۱ میلیون و ۴۳۰ هزار واحد قرار گرفت. این شاخص نیمه اول را صعودی سپری کرد اما بعد از آن متعادل شد و تا پایان روندی خنثی داشت. اگرچه در دقایق پایانی رنج کشی های مثبت کمی شاخص را رو به بالا حرکت داد اما خیلی تاثیری در ارتفاع آن نداشت.


شاخص هموزن امروز هم با نوسانات زیادی دنبال شد و تا یک قدمی منفی شدن هم عقب نشینی کرد اما در نهایت توانست با رشد محدود ۲۲۰ واحدی امروز را هم مثبت به پایان برساند.


فارس، ومعادن و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. ومعادن از تقاضای بیشتری برخوردار بود و با رشد بیش از ۳ درصدی قیمت همراه شد. تاپیکو با افزایش حدود ۱ درصدی قیمت به کارش پایان داد و فارس سبزپوش در مرز صفر معاملاتی متوقف شد. وپارس، برکت و کگل بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. وپارس در کف قیمتی با صف فروش به کارش پایان داد. برکت بالغ بر ۳.۵ درصد افت قیمتی را رقم زد و کگل در مدار منفی ۱ درصدی متوقف شد.


در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر افزایش قیمت نمادهای زاگرس و شراز و بپاس، ۲۴ واحد رشد کرد و در محدوده ۱۸ هزار و ۷۶۲ واحد قرار گرفت. غصینو و فرابورس نمادهایی بودند که بیشترین اثر منفی را بر این شاخص داشتند و مانع از رشد بیشتر آن شدند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه در بازار امروز حدود ۲۰۲ میلیارد تومان خروج پول از سوی حقیقی ها صورت گرفت. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس حدود ۶۸ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۶۲ میلیارد دلار رسید.



ترین های معاملات بورس


خودرویی ها، شیمیایی ها و نفتی ها سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت خودرو، بانک و هلدینگ به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات نیز بودند. امروز نمادهای خگستر، شستا و خساپا نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.


ورود و خروج پول های حقیقی



امروز صنعت کانی های فلزی صدر نشین جذب پول های حقیقی بودند. در مقابل نفتی ها و شیمیایی ها بیشترین مقدار از پول های خرد را از دست دادند. نماد فزر بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و نمادهای شبندر و خگستر بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



بازار امروز هم در کمال بی رمقی و کم حجمی آغاز به کار کرد و اگرچه تعداد نمادهای منفی بازهم برتری داشت، اما نوسانات مثبت در اکثریت صنایع، به ویژه بزرگان، به چشم میخورد.


رفته رفته با هویدا شدن فروشندگان، عرضه ها فزونی یافت. این افزایش عرضه در خودرویی ها محسوس تر بود به طوری که عمده نمادهای این گروه از مسیر مثبت برگشتند و به محدوده های منفی نزول کردند.


در مجموع انبوه سازی ها، کاشی و سرامیکی ها و مخابراتی ها از معدود صنایعی بودند که با برتری خریداران در عمده نمادها دنبال شدند.


فراکاب ها امروز با حجم زیادی از فروشندگان مواجه شدند و همگی تخته گاز در مسیر نزولی حرکت کردند. فرابورس ۳- خورد و کالا با افت ۲ درصدی قیمت مواجه شد.


خودرویی ها که در حال دست و پا زدن در مدار منفی بودند با خبر عرضه دو نماینده ایران‌خودرو و سایپا، هایما و شاهین، جانی دوباره گرفتند و در دقایق پایانی صعودی شدند. خودرو و خساپا با رشد بالغ بر ۳ درصدی به خط پایان رسیدند. خگستر تا ۳+ بالا آمد و در یک قدمی ۳۰۰ تومان بست. خبمهن ۱۵۲ تومان شد و ورنا تا صفر تابلو خود را بالا کشید.


در شیمیایی ها، خریداران زاگرس امروز هم در صف باقی نمانده و به این ترتیب زاگرس با رشد حداکثری قیمت به ۱۰ هزار ۸۸۵ تومان رسید. شفت امروز هم معاملاتی منفی داشت و با افت ۱ درصدی قیمت به کارش پایان داد. شپدیس، تاپیکو، شگویا و نوری نیز سبز پوش به خط پایان رسیدند.


در میان نفتی ها، شراز و شبهرن با برتری خریداران دنبال شدند. شراز در سقف قیمتی بست و شبهرن حدود ۴ درصد رشد قیمتی را تجربه کرد. شبندر و شپنا در محدوده صفر تابلو نبض مثبت زدند.


در چند رشته ای ها شاهد پیشروی شستا تا محدوده مثبت ۲ بودیم اما در نهایت این غول بورسی در مرز صفر معاملاتی آرام گرفت. در مقابل وغدیر توانست با رشد ۲ درصدی به ۱۴۴۰ تومان برسد.




نمادهای مشکوک


در بازه ۷ روزه نمادهای حبندر، فزر و لپیام و در بازه ۳۰ روزه نمادهای فزر، شراز و ثعتما بیشترین حجم مشکوک را داشتند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را ولغدر با ۵.۴۴ درصد، خمحرکه با ۳.۶۹ درصد و کساوه با ۳.۴۴ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام تکنو با ۴.۱۷ درصد، سصفها با ۴.۱۲ درصد و داسوه با ۳.۷۸ درصد افت خورد.


در لحظه تنظیم این گزارش


دلار به نسبت روز گذشته کاهش ۱۵۰ داشته و هم اکنون در محدوده ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید با رشد ۰.۶۸ درصدی، به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.


انس طلا ۰.۸۳ درصد افزایش ارزش داشته و به محدوده ۱۷۸۷ دلار رسیده است.


انتهای خبر

0
0