ایبنا
1400/09/09
11:01
دستور رییس جمهور به دستگاه‌های دولتی برای فروش اموال مازاد

رییس جمهوری تمام دستگاه‌های اداری را موظف کرد اموال مازاد را در مدت معین شناسایی و قیمت‌گذاری کنند و بر ابر مقررات به فروش رسانند.

به گزارش ایبنا ، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اظهار امیدواری کرد برنامه مولد سازی اموال مازاد دولت با همکاری همه دستگاه ها و قوای کشور هر چه سریع تر اجرایی شود.


آیت الله رئیسی گفت: تمام مدیران برای رفع کسری بودجه بدون آثار تورمی باید با وزارت اقتصاد و دارایی برای تامین بودجه از این طریق همکاری کنند.



دکتر رییسی همچنین اهتمام مسئولان را برای تثبیت قیمت ها و آرامش بازار اقدامی ارزنده وضروری دانست و خواستار تداوم نظارت دقیق و جدی بر قیمت ها و تنظیم بازار شد.



در این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی از راهکارهای پیشنهادی برای اجرای برنامه مولد سازی دارایی های دولت از طریق فروش اموال مازاد با هدف تامین بخشی از منابع بودجه گزارش داد و مقرر شد برای برطرف شدن موانع فروش اموال مازاد دولت مجوزهای لازم دریافت شود.



در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت همچنین طرح تامین منابع مالی از طریق تهاتر و با هدف افزایش سرمایه گذاری در پروژه های زیربنایی در حوزه های نفت، نیرو و راه و شهرسازی مطرح و مقرر شد برای تسریع در اجرای این طرح ها، مقررات و آیین نامه های لازم تهیه و به تصویب مراجع ذیصلاح برسد



در ادامه جلسه گزارشی از وضعیت تنظیم بازار و نقش مثبت اجرای طرح های دولت برای تثبیت قیمت ها بویژه اقلام خوراکی ارائه شد که نشان می دهد اجرای طرح سفارش خرید مرغ و تخم مرغ از طریق سامانه های فضای مجازی و تحویل مستقیم آن به متقاضی در تهران و کرج در ثبات قیمت ها و توزیع، آسان تر، موثر و موفق بوده است.


انتهای خبر

0
0