ارز دیجیتال
1399/10/25
13:45
جک دورسی، مدیرعامل توییتر: برای آزادی بیان در اینترنت «مدل بیت کوین» مناسب است

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، در رشته توییتی ضمن حمایت از مسدودکردن حساب دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی، از مدل غیرمتمرکز بیت کوین تمجید کرد. به گزارش کوین تلگراف، جک دورسی در یک رشته توییت ۱۳ بخشی،...

جک دورسی، مدیرعامل توییتر، در رشته توییتی ضمن حمایت از مسدودکردن حساب دونالد ترامپ در این شبکه اجتماعی، از مدل غیرمتمرکز بیت کوین تمجید کرد.


به گزارش کوین تلگراف، جک دورسی در یک رشته توییت ۱۳ بخشی، ضمن توضیح دلایل مسدودسازی حساب دونالد ترامپ در توییتر، اعلام کرد که این کار «تصمیمی درست» برای توییتر بوده است.


حساب‌های کاربری دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب مسدود شده است. این اتفاقات پس از آن رخ داد که او از طرفدارانش خواست که در اعتراض به نتیجه انتخابات در مقابل ساختمان کنگره تجمع کنند. این درخواست در نهایت به مرگ ۴ نفر انجامید. این شبکه‌های اجتماعی ترامپ را متهم کرده‌اند که با استفاده از پلتفرم‌های آنها اقدام به «ترویج خشونت» کرده است.


جک دورسی، مدیرعامل توییتر: برای آزادی بیان در اینترنت «مدل بیت کوین» مناسب است

این در حالی است که دورسی با تشریح اقدام توییتر، آن را اقدامی عمیق‌تر می‌داند. به‌گفته او، مسدودسازی حساب دونالد ترامپ «جنبه‌های ملموس و گسترد‌ه‌ای» دارد. به‌گفته وی، با وجود اینکه تصمیم اخیر شرکتش تنها یک «تصمیم تجاری در راستای خط‌ومشی شرکت بوده است»، اما می‌توان آن را به‌نوعی به محدودسازی دسترسی از جانب دولت‌ها تشبیه کرد.


دورسی توضیح می‌دهد که او نمی‌خواست تا تصمیم یک‌جانبه توییتر به «سرکوب اینترنت آزاد جهانی« ختم شود. او معتقد است که مدل غیرمتمرکز بیت کوین یک راه بهتر برای رسیدن به کنترل و نظارت بر اینترنت در آینده است. او در ادامه نوشت:


بیت کوین نشان می‌دهد که اینترنت چه چیزی می‌خواهد و در طول زمان این نشانه‌ها بیشتر و بیشتر خواهد شد.


بیشترین دلیلی که باعث می‌شود تا این حد به بیت کوین علاقه داشته باشم، مدلی است که ارایه می‌کند: یک فناوری اینترنت بنیادی که هیچ نهاد یا شخصی روی آن تاثیر ندارد و کنترلش نمی‌کند.


دورسی همچنین خطاب به دنبال‌کنندگان خود گفت که توییتر به‌صورت مداوم در حال حرکت به‌سمت آینده‌ای غیرمتمرکز است. او در این باره گفت:


[توییتر] سرمایه یک طرح ابتکاری در ارتباط با استانداردی غیرمتمرکز برای شبکه‌های اجتماعی را تامین کرده است. دورسی همچنین خبر دومین شکایت مجلس نمایندگان از ترامپ را هم همراه توییت‌های خود منتشر کرد. این توییت حدود ۴۱۰۰۰ بار پسندیده شده است.


جک دورسی، مدیرعامل توییتر: برای آزادی بیان در اینترنت «مدل بیت کوین» مناسب است

در این باره بیشتر بخوانید


مشاور سابق ترامپ: ارز دیجیتال جهانی خواهد آمد اما آن بیت کوین نیست مدیرعامل توییتر: تنها ارز دیجیتالی که دارم بیت کوین است ! ترامپ بیت کوین را به موضوع انتخابات ریاست جمهوری تبدیل کرده است هک تاریخی در توییتر؛ هر آنچه درباره این اتفاق می‌دانیم هک تاریخی در توییتر؛ هکر در حال گم کردن رد بیت کوین‌ها است

انتهای خبر

0
0