آکادمی هلاکوئی
1400/02/09
00:00
رد پنج دادخواست مربوط به اوراق بهادار بدون مجوز، در دادگاه های نیویورک!

Quantstamp ، Status Research ، Civic Technologies ،…

Quantstamp ، Status Research ، Civic Technologies ، HDR Global Trading و Kaydex پس از رد پنج دادخواست مربوط به اوراق بهادار در دادگاه های نیویورک در اوایل هفته جاری ، نجات پیدا کردند.


پنج دادخواست پیشنهاد شده طبقاتی علیه چند شرکت رمزنگاری، در دادگاه های فدرال نیویورک ، بدون هزینه و یا حق الوکاله برای هر طرف، بدون پیش داوری و به طور داوطلبانه رد شده است.


Quantstamp ، Status Research ، Civic Technologies ، HDR Global Trading و Kaydex از این موضوع رهایی یافتند ولی با این حال ، پرونده های مربوطه همچنان ادامه دارد.


این پنج دادخواست که در روز ۲۷ آوریل(۷ اردیبهشت) رد شدند، بخشی از ۱۱ پرونده ثبت‌شده توسط شرکت حقوقی Selendy & Gay Freedman در یک سال قبل میباشند. این دادخواست ها، شرکتهای رمز نگاری ذکر شده را متهم کرد که از طریق فروش دارایی های دیجیتال که گفته می شود اوراق بهادار و کارگزاری بدون مجوز بوده اند، سرمایه گذاران را گمراه کرده ، در بازار دستکاری کرده اند و به سرمایه گذار آسیب رسانده اند.


با این حال شاکیان نتوانستند شواهد محکمی مبنی بر خسارات وارد شده به سرمایه گذاران که ناشی از فروش اوراق بهادار غیرمجاز بوده، ارائه دهند و گفته می شود که دو رای دادگاه قبلی به نفع BProtocol و Bibox راه را برای رهایی از مخمصه، هموار کرده است. در طی چند روز از صدور حکم Bibox ، هر پنج تیم قانونی، تصمیم خود مبنی بر نظارت بر پرونده‌ها را باطل اعلام کرده بودند.


پرونده هایی که علیه Binance ، Kucoin ، Tron و HDR Global’s Bitmex میباشند، با توجه به پرونده های دادگاه همچنان در جریان باقی میمانند.


دیروز در یک پست وبلاگ ، مدیر بازاریابی، نانسی لی برای شرکت هویت غیرمتمرکز Civic Technologies، از پایان دادرسی استقبال کرد:


“کنار گذاشتن این پرونده به معنی پایان یک روند طولانی و دشوار برای Civic است. در طول سال گذشته این شرکت همچنان اطمینان داشت که ما نه تنها به نمایندگی از Civic، بلکه در کل اکوسیستم رمزنگاری، پیروز خواهیم شد. “


لی افزود ، “با این وجود ، گاهی اوقات یک استدلال یک طرفه کافی نیست (و ما حق هم داشتیم) ، بنابراین، این یک حس مسلم اثبات بیگناهی است که این مورد را در ستون پیروزی برای Civic و حوزه رمزنگاری علامت گذاری می کنیم.”


پرونده در دست اقدام علیه بنیاد Tron ، توسعه دهنده نرم افزار بلاک چین مستقر در چین ، ممکن است با ادعای دادخواست خارج از مهلت مقرر قانونی، با نتایجی مشابه به پایان برسد.


ترون در ۱۵ دسامبر(۲۵ آذر ۱۳۹۹)، با این استدلال که شاکیان موفق به اثبات خسارات نشدند و اینکه آن‌ها پس از انتشار چارچوب قانونی توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار در آوریل ۲۰۱۹(فروردین ۱۳۹۸)، به خرید TRX ادامه دادند، دادخواست ناقص را رد کرد.


“اگر شاکیان وایت پیپر را مطالعه می کردند ، می دیدند که ترون هشدار داده است که اگرچه هدف TRX بودن یک گزینه امنیتی نیست ، اما نظارت یا اقدامات قانونی آینده دولت می تواند بر Tron و توکن TRX، از جمله قیمت و ثبات توکن و استفاده از آن در بلاکچین، تاثیر بگذارد. “


نتایج این هفته به دلیل دادخواست کلاهبرداری در اوراق بهادار علیه Bancor مستقر در اسرائیل، بر اساس بنیاد BProtocol بود که در ماه فوریه (بهمن ۱۳۹۹) به دلیل عدم اثبات شاکی در خسارت وارد شده رد شد. دادگاه همچنین به عدم صلاحیت شخصی وی اشاره کرد.


در اوایل این ماه (اواسط فروردین) ، پس از طرح شکایت خارج از مهلت قانونی ، پرونده Bibox منتفی شد و قاضی همچنین اشاره کرد که شاکی بر ادعای خود پافشاری نکرد و نیز شواهدی مبنی بر ایجاد خسارت ناشی از خرید توکن توسط سایر اعضا، وجود ندارد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0