آکادمی هلاکوئی
1401/04/12
09:10
تحلیل تکنیکال لایت کوین (LTC)؛ یک شنبه ۱۲ تیر

همین یک هفته پیش، لایت کوین [LTC] تا…

همین یک هفته پیش، لایت کوین [LTC] تا مرز ۶۱ دلار صعود کرد اما در همان ناحیه ریجکت شد و با تشدید ساختار نزولی بازار، قیمت تا حمایت ۵۰ دلاری افت پیدا کرد. این حمایت روانی که تاکنون به خوبی حفظ شده است می تواند با افزایش فشار فروشی که به تازگی احساس می شود شکسته شود.


در ماه می (اردیبهشت و خرداد)، LTC در محدوده ۶۱ تا ۷۴ دلار معامله می شد. هفته آغازین ماه ژوئن (۱۱ تا ۱۷ خرداد)، پایین‌ترین سطح این محدوده حفظ نشد و موج فروش شدید در آن زمان، قیمت لایت کوین را تا ۴۰.۲ دلار کاهش داد ولی طی هفته‌های بعد، قیمت به منطقه ۶۱ دلار بازگشت.


سطوح اصلاحی فیبوناچی نشان می دهد که مارک ۶۱ دلاری با فیبوناچی اصلاحی ۶۱.۸٪ حرکت نزولی ۷۴ دلار به ۴۰.۳ دلار انطباق دارد. علاوه بر این، منطقه ۶۱ دلار همان محدوده پایینی شکل گرفته در ماه می (اردیبشهت و خرداد) بود.


همانطور که انتظار می رفت، ریجکت شدن قیمت از ناحیه ۶۱ دلاری، در ناحیه ۵۱ تا ۵۲ دلار یا همان منطقه تقاضا به خوبی حمایت شد. در نمودار چهار ساعته در این ناحیه که درست بالاتر از سطح حمایت افقی بلند مدت ۵۰.۴ دلاری واقع است، یک بلوک سفارش صعودی تشکیل شد.


طی چند روز گذشته در دو نوبت شاهد جهش قیمت بودیم ولی در نهایت هیچ یک نتوانستند یک جلسه معاملاتی را بالاتر از تراز ۵۴ دلار به اتمام برسانند. در زمان نگارش این مطلب، LTC در مقیاس روزانه ۰.۸۱٪ کاهش یافته و با قیمت ۵۰.۵۴ دلار معامله می شود. ولی به نظر می‌رسد قیمت به زیر حمایت ۵۰.۴ دلاری و منطقه تقاضای بالای آن برسد.


نمودار لایتکوین - تحلیل تکنیکال لایت کوین (LTC)؛ یک شنبه 12 تیر

شاخص مقاومت نسبی چهار ساعته (RSI) چند روز پیش به زیر خط میانی ۵۰ سقوط کرد و همان مقاومت را دوباره لمس نمود. این نشان می دهد که مومنتوم به نفع خرس ها تغییر کرده است. شاخص Chaikin Money Flow (CMF) نیز با تائید این وضعیت نشان داد که در چند روز گذشته شاهد خروج سرمایه قابل توجهی از بازار بوده ایم.


از سوی دیگر، On Balance Volume (OBV) فشار فروش زیادی را نشان نمی دهد. در واقع، در طول هفته گذشته، این شاخص تاحدودی افزایش یافته و طی سه روز گذشته تنها یک افت جزئی را شاهد بوده است.


در نهایت، پرایس اکشن LTC در جلسات معاملاتی اخیر نشان داد که منطقه ۵۰ تا ۵۲ دلار یک منطقه حمایتی حیاتی است. اگر یک کندل روزانه زیر تراز ۵۰ دلار بسته شود، احتمالا شاهد سقوط سنگین لایت کوین تا سطوح بسیار پایین تر خواهیم بود. در این حالت تراز ۴۸ دلار می تواند حمایت ضعیفی را ارائه دهد، اما شکست این حمایت، منطقه ۴۰ دلاری را هدف قرار خواهد داد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: ambcrypto


انتهای خبر

0
0