آکادمی هلاکوئی
1400/06/16
16:40
۵ نکته که پیش از شروع بازار سهام باید بدانید؛ سه شنبه ۱۶ شهریور

انتشار داده های اقتصادی از چین و اروپا…

انتشار داده های اقتصادی از چین و اروپا ،منجر به حفظ روند بهبود اقتصاد جهان شد. بیت کوین در السالوادور ، ارز قانونی کشور می شود. دیزنی با رونمایی فیلم شانگ-چی ،رکورد ۱۳ ساله فروش گیشه را شکست. نفت خام به موجب بازیابی کند میزان تولید خلیج مکزیک به حالت عادی ، کاهش یافت.


آنچه که باید امروز سه شنبه در بازارهای مالی بدانید ،به شرح زیر می‌باشد:



۱. رکورد داده های اقتصادی در چین و اروپا


انتشار داده های اقتصادی در چین و اروپا این اطمینان را به جهانیان داد که روند بهبود اقتصادی جهان با وجود موج اخیر سویه دلتا ویروس کووید-۱۹ ، به خوبی در مسیر خود در حال حرکت است.


واردات چین در ماه اوت(مرداد) ۳۳ درصد رشد کرد ، در حالی که صادرات آن ۲۵.۶ درصد افزایش یافت، هر دو معیار مهم اقتصادی انتظارات را شکستند. آمار و ارقام منتشر شده شامل مقادیر ارزشمندی از واردات سنگ آهن بود ، اگرچه این میزان برای جلوگیری از سقوط آینده سنگ آهن به کف قیمتی ۱۴ ماه گذشته خود به دلیل ادامه کاهش تولید فولادسازان ،کفایت نکرد.


تولید ناخالص داخلی منطقه یورو برای دوره مالی سه ماهه دوم سال افزایش یافته است و رشد ۲.۲ درصدی در سه ماهه و ۱۴.۳ درصد در سال را نشان دهد ، که عمدتا به دلیل تقویت میزان مصرف است.


با این وجود ، پاندمی همچنان برخی از نقط جهان از جمله استرالیا را تحت تاثیر قرار داده است ، جایی که بانک مرکزی این کشور اعلام کرد که زمان کاهش خرید دارایی های خود به تاخیر خواهد انداخت ، البته این بانک نرخ خرید اوراق قرضه خود را طبق برنامه قبلی کاهش داده است.



۲. قانونی شدن بیت کوین


همزمان آغاز پذیرش بیت کوین در السالوادور به عنوان ارز قانونی کشور ، رومزارز پرچم دار برای مدتی به بالای سطح قیمت ۵۲۰۰۰ دلاری افزایش یافت. این کشور آمریکای لاتین نخستین کشور در جهان است که چنین اقدامی را اجرایی می کند.


با این وجود ، مقامات کشور السالوادوراعلام کرده اند که بیت کوین نمی تواند برای پرداخت مالیات مورد استفاده قرار گیرد.


علیرغم اثرپامپ خبر کشور السالوادور در صبح امروز ، بیت کوین در حال حاضر عقب نشینی کرده است و این نشان دهنده ی ناپایداری آن است. به دنبال بیت کوین ، سایر رمزارزها ها نیز تحت فشار آن ، افت قیمت قابل توجهی را تجربه کردند.



۳. ثبات سهام


بازارهای سهام ایالات متحده قرار است پس از تعطیلات آخر هفته بدون تغییر باز شوند.


گفتنی است که موارد مبتلا به ویروس کووید-۱۹ در هفته گذشته به بالاترین سطح خود از ژانویه(دی ۱۳۹۹)رسید ، اگرچه نشانه هایی از توقف رشد موارد ابتلا در این هفته دیده می شود. در همین حال ، میزان مرگ و میر به بالاترین سطح خود از ماه مارس(اسفند ۱۳۹۹) جهش یافته است.


تا ساعت ۶:۱۵ صبح به وقت ET (۱۰:۱۵ گرینویچ) ، معاملات آتی داوجونز کمتر از ۰.۱ درصد افزایش یافت ، در حالی که معاملات آتی S&P ۵۰۰ و Nasdaq ۱۰۰ ، که روز جمعه درنزدیکی رکود های خود بسته شدند ، هر دو کمتر از ۰.۱ درصد افت کردند.


امروز سهام برخی از شرکت ها از جمله شرکت بوئینگ توجه سرمایه گذاران را به خود جلب خواهد کرد.


یکی از مهم ترین مشتریان بوئینگ ، شرکت هواپیمایی اروپایی رایان‌ایر از مذاکرات خرید هواپیمای ۷۳۷ MAX ۱۰ با استناد به تفاوت قیمت ،خارج شد.



۴. دیزنی با فیلم شنگ چی رکورد فروش گیشه را شکست


فیلم ابرقهرمانی شانگ چی (Shang-Chi) طی آخر هفته در سینماهای آمریکای شمالی ۹۰ میلیون دلار فروش داشت که این امر باعث رونق صنعت سرگرمی شد و نشان داد که این صنعت می تواند حتی با وجود موج اخیر سویه دلتا بازیابی شود.


این نسخه به طور انحصاری در سینماها رونمایی شد ودر کانال پخش دیزنی+ به طور همزمان منتشر نشده است.


سهام شرکت AMC Entertainment (NYSE: AMC) ، در واکنش به این خبر ، ۰.۷ درصد رشد کرد ، درحالی سهام این شرکت به راحتی تحت تاثیر هر خبری قرار نمی گیرد.



۵. نفت خام


داده های تجاری از چین حاکی از آن بود که واردات نفت خام با وجود افزایش ۸ درصدی نسبت به ماه ژوئیه(خرداد) همچنان در بیش از ۱ میلیون بشکه در روز در ماه اوت قرار دارد. در پی آن ، نفت خام کاهش یافت.


در ساعت ۶:۳۰ صبح به وقت ET ، معاملات آتی نفت خام آمریکا با افت ۱ درصدی به ۶۸.۵۸ دلار در هر بشکه رسید ، در حالی که معاملات آتی نفت برنت نیز با ۰.۲ درصد کاهش به ۷۲.۰۸ دلار در هر بشکه افت کرد.


از سوی دیگر ، بازیابی کند تولید در سکوهای تولیدی خلیج مکزیک پس از وقوع طوفان آیدا تاثیرات قابل توجهی بر بازار دارد. داده های منشر شده از سوی دولت در روز دوشنبه نشان داد که ۸۳ درصد ویا حدود ۱.۵۳ میلیون بشکه در روز از میزان تولید نفت خام همچنان در خلیج متوقف شده است.





این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: investing


انتهای خبر

0
0