بورس۲۴
1402/01/14
14:28
پولبک پرقدرت شاخص کل و برگشت خریداران طی نیمه دوم معاملات

در نیمه اول معاملات امروز شاهد فروش های پرحجم حقیقی ها بودیم. به طوری که تراز پول خرد به بیش از منفی ۳۶۰ میلیارد تومان رسید. اما در نیمه دوم خریداران پرقدرت تر ظاهر شدند و بخش قابل توجهی از سرمایه های خردی که از بازار خروج یافته بود، مجددا به بازار برگشت.

پولبک پرقدرت شاخص کل و برگشت خریداران طی نیمه دوم معاملات

بورس۲۴ : در نیمه اول معاملات امروز شاهد فروش های پرحجم حقیقی ها بودیم. به طوری که تراز پول خرد به بیش از منفی ۳۶۰ میلیارد تومان رسید. اما در نیمه دوم خریداران پرقدرت تر ظاهر شدند و بخش قابل توجهی از سرمایه های خردی که از بازار خروج یافته بود، مجددا به بازار برگشت.


ارزش معاملات خرد با رشد ۷ درصد نسبت به روز چهارشنبه، به ۱۱,۹ همت رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، شرکت های چند رشته ای صنعتی، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و بانک ها و موسسات بود.


برآیند ورود و خروج نقدینگی حقیقی بازار منفی ۱۱۵ میلیارد تومان شد. از صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله هم حدود ۱۹۰ میلیارد تومان سرمایه خرد خارج شد.


عمده ترین ورود پول خرد به گروه های خودرو و ساخت قطعات، فعالیت های کمکی مالی، بانک ها و موسسات و مخابرات صورت گرفت. اما گروه های شرکت های چند رشته ای صنعتی، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده های نفتی متحمل بیشترین خروج پول خرد شدند.


نمادهای وبصادر، خودرو، اخابر، خساپا، حشکوه، بورس، تنوین، ذوب، غدیس، شبریز و رانفور در صدر خریدهای حقیقی از حقوقی قرار گرفتند. عمده ترین فروش های حقیقی به حقوقی هم در نمادهای وکغدیر، شپنا، نوری، خبنیان، شپدیس، شبصیر، وبملت، وپاسار، خاور، شبندر و فملی اتفاق افتاد.


شاخص کل که در ۱۰ دقیقه ابتدایی بیش از ۲۳ هزار واحد افت کرده بود، در ادامه رو به بالا حرکت کرد و ضمن عبور از سقف تاریخی خود، به قله بی سابقه ۲ میلیون و ۸۹ هزار واحدی رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی قبل، بالغ بر ۱۱ هزار واحد رشد را ثبت کرد. نمادهای فارس، میدکو، خودرو و رمپنا بیشترین اثر مثبت و فولاد، فملی و نوری عمده ترین تاثیر منفی را بر آن داشتند.


شاخص هموزن هم با رشد بیش از ۸ هزار واحدی خود را به بالای ارتفاع ۶۳۰ هزار واحدی رساند. شاخص فرابورس نیز ۲۱۸ واحد رشد کرد.

انتهای خبر

0
0