بورس پرس
1400/10/27
00:01
وزیر نفت ملزم به توضیح درباره انتصاب مدیرعامل جدید "فارس" شد / ۵ ایراد

سازمان بازرسی با ارسال نامه ای به وزیر نفت و اعلام پنج ایراد، خواستار توضیح درباره انتصاب مدیرعامل جدید هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ظرف حداکثر سه روز کاری شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مصطفی علی اصغرپور معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی طی نامه‌ای به جواد اوجی وزیر نفت اعلام کرد: شرکت مادر تخصصی ملی صنایع پتروشیمی نسبت به تعیین زمان برگزاری مجمع هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با فراخوان عمومی و درج آگهی از طریق روزنامه های کثیرالانتشار به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره در روز شنبه ۲۵ دی اقدام کرد.


بنا به اطلاع واصله ،هیات مدیره فعلی ( سه نفره) شرکت که دوره تصدی آنها ۳۱ شهریور منقضی شده در اقدام قابل تامل که در راستای ابلاغ و اعلان جنابعالی، روز دوشنبه ۲۰ دی قبل از برگزاری مجمع عادی بطور فوق‌العاده و تعیین اعضای جدید هیات مدیره نسبت به عزل مدیرعامل قبلی شرکت اقدام و عبدالعلی علی عسگری را به سمت مدیر عامل انتخاب و رئیس هیات مدیره نیز نسبت به صدور حکم انتصاب وی اقدام می‌کند.


این تصمیم منصرف از صلاحیت حرفه‌ای علی‌عسگری در حالی صورت می گیرد که:


۱. دلیل ابلاغ و اعلان جنابعالی برای انتصاب مدیرعامل یک شرکت حاضر در بورس که قوانین و مقررات خاص داشته و در حال حاضر نیازمند ثبات بوده و این اقدام نیز می تواند مشکلات آن را بیشتر کند، واجد ابهامات و ایرادات فراوانی بوده و حتی صلاحیت و مجوز قانونی جنابعالی در صدور دستور این‌چنینی نیازمند روشنگری است.


۲. دلیل انتصاب نامبرده بدون طی تشریفات قانونی و قبل از برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده ۲۵ دی توسط اعضای هیات مدیره فعلی که دوره تصدی آنها در ۳۱ شهریور منقضی شده است.


۳. وفق ماده ۴۶ اساسنامه، انتخاب مدیرعامل باید پس از اخذ تایید صلاحیت حرفه‌ای وی توسط سازمان بورس انجام گیرد که مستنداتی مبنی بر اجرای ماده قانونی هم مشاهده نشده است.


۴. مبانی و دلایل و شاخص‌های انتخاب نامبرده در تطابق با قوانین و مقررات مشخص نیست.


۵. بنا به اطلاعات واصله، وی در حال حاضر کارمند دولت بوده و مشمول محدودیت‌های قانونی نیز است.


با عنایت به اینکه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، سهامی عام و پذیرفته شده در بورس ملزم به رعایت الزامات قانونی و مقرراتی است و با توجه به موارد پنج گانه فوق، مقتضی است وفق اجرای ماده ۳۲ آیین نامه اجرایی قانون تشکیل سازمان بازرسی، توضیحات مستند و مستدل را ظرف مدت حداکثر سه روز کاری به این سازمان اعلام فرمایید.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0