فرارسانه
1401/05/22
15:38
📅امروز در بازارهای فرابورس چه گذشت؟ ✅رشد ارزش معاملات سهام در روز نخست هفته ☸️بازارهای فرابورس ایران در نخستین روز معاملاتی هفته میزبان 178 ه...

📅امروز در بازارهای فرابورس چه گذشت؟



✅رشد ارزش معاملات سهام در روز نخست هفته



☸️بازارهای فرابورس ایران در نخستین روز معاملاتی هفته میزبان ۱۷۸ هزار و ۵۹۲ معامله بودند. در جریان این معاملات ۴.۲ میلیارد انواع دارایی مالی به ارزش ۱۳ هزار و ۹۸۵ میلیارد تومان دست به دست شد.


در محفل سهامداران، ۱۵۵ هزار معامله صورت گرفت و آمار حجم و ارزش معاملات بازار سهام هر دو با رشد همراه شد. امروز در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس مالکیت ۱.۹ میلیارد برگه سهم تغییر کرد تا ارزش معاملات به ۹۹۱ میلیارد تومان برسد.



☸️با به صدا درآمدن زنگ معاملات، آیفکس مسیری که هفته گذشته آغاز کرده بود را تداوم بخشید. تغییرات قیمت در نمادهای آریا، خدیزل، فغدیر، صبا، دی و شگویا بیشترین نقش را در رشد ۱۱۳ واحدی شاخص کل بازی کردند. آیفکس در پایان روز روی عدد ۱۹ هزار و ۲۶۴ قرار گرفت. شراز که یکی از نمادها با بیشترین افت قیمت بود، بیشترین اثر منفی بر شاخص کل را نیز داشت.



☸️در جریان معاملات امروز ساینا، حسینا، وآوا، ولبهمن، زکشت، سمگا و کرمان با بیشترین رشد قیمتی روبرو شدند و زنگان، دماوند، کلر، اوان، دره‌آور و شاوان بیشترین افت قیمتی را تجربه کردند. سهامداران امروز به نمادهای دی، کرمان، کایزد، فزر، شاوان و وکبهمن توجهی بیشتر از دیگر نمادها نشان دادند.



🏢امروز در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس، بانک مرکزی ۵۰ عملیات بازار باز به حجم ۱۰۴ میلیون اجرا شد و ارزش داد و ستد بین بانک مرکزی و بانک‌های تجاری به ۹ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان رسید. همچنین در جریان معاملات روز نخست هفته، ۱۷.۱ میلیون برگه مالی اسلامی به ارزش ۹۳۶ میلیارد تومان مورد مبادله قرار گرفت.



#گزارش_روزانه_بازار


#فرابورس


#سهام


#معاملات


🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0