ایبنا
1399/10/22
13:14
کاهش ۵۳۷۴ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۵۳۷۴ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۲۴۶ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۹۹ واحدی به ۱۹ هزار و ۱۷۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات سومین روز هفته (دوشنبه بیست و دوم دیماه ۹۹)، شاهد روند ۲۷۱۲ واحدی معادل ۰.۵۸ درصد، عدد ۴۶۹ هزار و ۳۶۴ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۷۵ واحدی به رقم ۳۰۷ هزار و ۱۷۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۸۳۷۹ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۵۲ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۰۰۲۴ واحد کاهش به رقم ۹۳۰ هزار و ۸۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۰۴۹۴ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۷۰۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، خودرو، شپنا، فخوز و شتران، با بیشترین کاهش، تاثیر زیادی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شستا، بترانس، حکشتی، فولاد، شیران و وپاسار، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در سومین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۴۶۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۴۳۸ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۱۱ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد کسرا(سرامیک‌های‌صنعتی‌اردکان) با ۲۷.۹۶ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای بترانس، غالبر، بکاب، سدور، ثبهساز و سفار بود. همچنین نماد معاملاتی پکویر(کویر تایر) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سخزر، خبهمن، ثشرق، فلوله، ثاخت و زمگسا بود.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، فملی، خودرو، شتران، شپنا، خساپا و وتجارت، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی ثبهساز، های وب، سیتا، پارند، قرن، سصفها و کمند با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای برکت، وتوصا، غدام، کاما، خبهمن، بترانس و ثنوسا بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایع دستگاههای برقی، محصولات چوبی، محصولات چرمی، محصولات کاغذ و حمل و نقل با افزایش همراه بودند و شاخص صنایع ذغال سنگ و وسایل ارتباطی با روند نزولی مواجه شدند.




انتهای خبر

0
0