بیدار بورس
1399/01/16
13:12
🔴شستا بالاخره بورسی میشود محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار خبر داد: مراحل پذیرش شستا در بورس تهران در دست انجام است و تلاش داریم که سه...

شستا بالاخره بورسی میشود



محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار خبر داد: مراحل پذیرش شستا در بورس تهران در دست انجام است و تلاش داریم که سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در فروردین‌ماه عرضه اولیه شود.


شرکت سرمایه‌گذاری #تامین _جتماعی_شستا، نخستین عرضه اولیه بورس اوراق بهادار تهران در سال ۹۹ خواهد بود.


پیش از این مدیرعامل #شستا از #عرضه_اولیه پنج درصدی آن در بازار سرمایه خبر داده و تاکید کرده بود این میزان تا ۱۰ درصد نیز قابل افزایش خواهد بود ولی هنوز مشخص نیست ۵ درصد در روز عرضه به بازار اختصاص داده می شود یا ۱۰ درصد. شنیده ها حاکی از این است که این شرکت در ۲۷ فروردین ماه عرضه خواهد شد.


در صورت های مالی تلفیقی حسابرسی شده منتهی به ۳۰ آذر ماه سال ۹۸ ، ۷۳۸ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده در حالی که سود هر سهم در پایان سال مالی گذشته ۸۷۶ ریال بوده است.


طی این دوره شستا بیش از ۲۱ هزار و ۴۲۸ میلیارد تومان درآمد عملیاتی محقق کرده که با توجه به بهای تمام شده ۱۲ هزار و ۸۷۱ میلیارد تومانی، سود ناخالص ۸۵۵۶.۹ میلیارد ریالی را برای شستا به همراه داشته است.


سود عملیاتی شستا تاپایان آذر ماه بر این اساس ۹۸۴۸.۹ میلیارد ریال بوده که پس از کسر مالیات، سود خالص ۸۹۲۱.۳ میلیارد ریالی را برای این شرکت به ارمغان آورده است.


سود خالص هر سهم در پایان ۶ ماهه ۷۳۸ ریال بوده که تقریبا ۹۰ درصد سود سال گذشته طی ۶ ماهه نخست سال مالی جاری محقق شده است.


مجموع دارایی های شستا در شش ماهه نخست سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۹، در پایان آذر ماه ۶۳ هزار و ۹۹۱ میلیارد تومان بوده که در مقابل مجموع بدهی های شستا طی این مدت ۳۴ هزار و ۵۱۱ میلیارد تومان بوده است

.

#خبر_موثر #عرضه_اولیه


➖➖➖➖➖


خبرها و تحلیل های اختصاصی را در کانال #بیدارنامه کارگزاری #اقتصادبیدار دنبال کنید


👈🏻


انتهای خبر

0
0