بورس پرس
1401/02/04
00:00
"آسیاتک" نخستین چراغ عرضه اولیه سال جدید را روشن کرد + جزییات خرید

چراغ سبز سازمان بورس و بورس تهران برای اولین عرضه اولیه سال جدید با "آسیاتک" روشن شد و چهارشنبه این هفته ۱۵ درصد سهام این شرکت به مردم واگذار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در پی برگزاری مراسم معارفه شرکت انتقال داده های آسیاتک در ۲۲ فروردین و انتشار و تکمیل همه اطلاعات لازم ، چراغ سبز سازمان بورس و بورس تهران برای اولین عرضه اولیه سال جدید روشن شد.


براساس این گزارش، طبق برنامه اعلامی ، قرار است چهارشنبه این هفته ۷ اردیبهشت، ۳۰۰ میلیون سهم شرکت انتقال داده‌های آسیا معادل ۱۵ درصد به عموم مردم واگذار شود.


در این رویداد ، دامنه قمیت هر سهم "آسیاتک" بین ۵۴۶ تا ۶۶۶ تومان ، تعیین شده و سهمیه هر سهامدار حقیقی و حقوقی هم ۴۰۰ سهم خواهد بود که احتمال دارد در صورت استقبال زیاد از آمار سهمیه کاسته شود. بنابراین در حالت اولیه ، حداکثر نقدینگی مورد نیاز حدود ۲۶۰ تومان خواهد بود .


شرکت انتقال داده های آسیاتک اواخر سال ۸۲ به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت آی تی، تاسیس و موفق به اخذ مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارائه خدمات خطوط کابلی دیجیتالی (DSL) با اعتبار ۱۰ سال تا سال ۹۲ شد. همچنین جهت ارائه خدمات ADSL در سایر استان‌ها نیز موفق به دریافت مجوز ISP در ۳۰ استان از سال ۸۷ و سپس مجوز ISDP از وزارت ارتباطات شد.


این شرکت از سال ۹۲ با توجه به توسعه خدمات در جهت ارائه خدمات میزبانی و اشتراک مکانی مراکز داده، اقدام به اخذ مجوز IDC از مرکز ملی فضای مجازی کرد که پروانه صادره طی سنوات تمدید شده است.


سرمایه فعلی آسیاتک بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است و با توجه به برنامه های توسعه در حوزه خدمات دیتاسنتر، افزایش سرمایه حداقل ۵۰ میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی بعد از عرضه اولیه طی مراحل قانونی را خواهد داشت. در ترکیب سهامداری با ۷۰۶ نیروی انسانی، شرکت های سرمایه گذاری مهرگان سرمایه پارس با ۳۳ درصد، رسا سازه پی کاوان مهام با ۱۴.۵ درصد، فناوری اطلاعات و ارتباطات راهبرد با ۱۲.۸ درصد، آرتا ایده نفیس با ۱۰.۹ درصد، سرمایه گذاری صنعتی معدنی آریا فاتح خاورمیانه با ۷.۱ درصد، خدمات مدیریت اندیشه آتیه مداران و سرمایه گذاری آتیه مداران هرکدام با ۶.۴ درصد، فناوری ارتباطات و اطلاعات ایده دیجیتال هوشمند با ۵ درصد و مبین وان کیش با ۳ درصد حضور دارند.


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0