تحلیل برای سود
1400/07/11
15:44
گزارش بازار سه شنبه 11 مهرماه 1400 🔴در جریان معاملات امروز یکشنبه، 11 ام مهرماه، شاخص کل بورس تهران با 3,213 واحد رشد به ارتفاع یک میلیون و 476 هزا...

گزارش بازار سه شنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۰


🔴در جریان معاملات امروز یکشنبه، ۱۱ ام مهرماه، شاخص کل بورس تهران با ۳,۲۱۳ واحد رشد به ارتفاع یک میلیون و ۴۷۶ هزار واحد رسید. این در حالیست که در شروع تایم بازار معاملات بهتر بود ولی رفته رفته روند نزولی گردید. در انتهای بازار گروه خودرویی و بانکی اوضاع بهتری نسبت به بقیه گروهها داشتند.



🔴 شاخص کل هم‌وزن اما با افت ۲,۲۴۸ واحدی به عدد ۴۲۲ هزار واحد رسید.



🔴 نمادهای «پارسان» «فارس» « تاپیکو » «ومعادن» «پارسان » بیشترین نقش را در مثبت امروز شاخص داشتند و در مقابل نمادهای «فملی» «فولاد» «شپنا» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.



🔴شاخص کل فرابورس نیز ۱۸ واحد افزایش داشت و با مثبت به کار خود پایان داد . شاخص کل فرابورس با مثبت امروز به ارتفاع ۲۱,۳۲۰ واحد رسید.



🔴 نمادهای «بپاس» «زاگرس» «شاوان» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «شگویا» «آریا» «هرمز» تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار برابر با ۱۵,۵۹۴ میلیارد تومان بود که ۷,۹۸۸ میلیارد تومان آن (معادل ۵۱ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند و ۶,۳۳۲ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار که معادل ۴۱ درصد است را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴 در پایان معاملات امروز، تعداد صفوف فروش به ۹۰ نماد با ارزش صف ۲۹۶ میلیارد تومان رسید و در مقابل تعداد صفوف خرید به ۸۳ نماد با ارزش صف ۴۹۹ میلیارد تومان رسید.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۵۶۷ میلیارد تومان از سهام بودیم و همچنین شاهد خروج ۴۷ میلیارد تومان پول حقیقی به درآمد ثابت ها بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۳۴ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش بازار کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۴۳۳ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بازار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۶.۲ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد ۱۶.۳ میلیون تومان به ثبت رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۰ درصد و حقوقی‌ها ۲۰ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۷ درصد و حقوقی‌ها ۱۳ درصد ایفای نقش کردند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پتروشیمی» « خودرویی » « پالایشی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «کالا» «تاپیکو» «فرابورس» «شبندر» «برکت» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «دی» «خودرو» «خبهمن» «خساپا » « خپارس » بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « خودرویی » « بیمه » «دارویی » اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «فلزی» « چند رشته ای » « پالایشی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «تاپیکو» « خبهمن » «اتکای» «برکت» «خراسان» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فجهان» «شتران» «وغدیر» «فسبزوار» «فملی» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



برخی از اخبار منتشر شده:


🔵 سعید عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت انتشار برخی شایعات درخصوص ثبت سفارش و به دنبال آن واردات لوازم خانگی خارجی را تکذیب کرد. وی افزود از سال ۱۳۹۷ تا کنون هیچ‌گونه ثبت سفارشی در حوزه لوازم خانگی کره‌ای و خارجی نداشته‌ایم.



🔵 محمدعلی دهقان دهنوی در نامه‌ای به وزیر اقتصادخواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری توسط این شورا شد.



🔵 با حکم آیت الله رئیسی علی سلاجقه به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.



انتهای خبر

0
0