یادداشتهای تحلیلی ذوالغاری و سپیانی
1399/12/06
11:17
تحلیل وضعیت #ABS #شبصیر در بازار های جهانی 🔹اکریلونیتریل بوتادین استراین در آسیا در هفته ی گذشته حدود 30 دلار رشد داشت و به 2170 دلار در هر تن به ...

تحلیل وضعیت #ABS #شبصیر در بازار های جهانی



🔹اکریلونیتریل بوتادین استراین در آسیا در هفته ی گذشته حدود ۳۰ دلار رشد داشت و به ۲۱۷۰ دلار در هر تن به ازای CFR چین و ۲۲۳۰ دلار CFR آسیای جنوب شرق رسید. در حالی که بیشتر اندیکاتورهای بنیادی قیمت های بالاتر را نوید می دهند، اما هنوز فروشندگان برای ارائه ی قیمت هایی که که متاثر از نوسانات قیمتی استایرن باشد تردید دارند. قیمت استایرن خوراک هم اکنون حدود ۱۰۰ دلار طی هفته رشد داشته است. دلیل عمده این امر توقف فعالیت کارخانه های اروپا و امریکا است. تداوم مشکلات در تامین استایرن، موجب بالا رفتن قیمت آن در هفته های آتی خواهد شد. قیمت های ABS هم ظاهرا با یک لگ نسبت به استایرن حرکت می کنند.


🔹در مقایسه با سایر محصولات پایین دستی پلی استایرن، تقاضا برای ABS بهتر گزارش شده است. مصرف کنندگان نهایی به دنبال محموله های جدید هستند و نرخ فعالیت آن ها هم اکنون روی ۱۰۰ قرار دارد و ظرفیت بیشتری وجود ندارد که این تقاضا را پوشش دهد. بنابراین به نظر می رسد که سفارشات بعدی در چین در قیمت های بالاتری ثبت شود.



منبع


کارگزاری بانک صنعت و معدن

انتهای خبر

0
0