آکادمی هلاکوئی
1400/10/28
10:30
ارتقاء اتریوم EIP-۱۵۵۹ در پالیگان برای سوزاندن متیک راه اندازی شد

ارتقای اتریوم که در آگوست سال گذشته(مرداد ۱۴۰۰)…

ارتقای اتریوم که در آگوست سال گذشته(مرداد ۱۴۰۰) مکانیزم کاهش هزینه شبکه را معرفی کرد، در شبکه مقیاس‌پذیری لایه دو پالیگان(Polygon) راه‌اندازی شد.


ارتقای EIP-۱۵۵۹ اتریوم تابستان گذشته همراه با هارد فورک لندن عرضه شد و از نظر قابلیت پیش‌بینی هزینه تراکنش و کاهش هزینه‌های شبکه موفقیت‌آمیز بود. این ارتقا در حال حاضر در تلاش برای بهبود “مشاهده هزینه” در شبکه مقیاس دو لایه Polygon راه اندازی شده است. حدود یک ساعت پیش در بلوک ۲۳۸۵۰۰۰۰ پخش شد.


تیم Polygon پس از استقرار موفقیت آمیز آن در شبکه آزمایشی بمبئی، تاریخ ارتقا را در ۱۷ ژانویه(۲۷دی) اعلام کرد.


ارتقاء EIP-۱۵۵۹ همان مکانیزم هزینه سوزی را برای Polygon معرفی می کند که منجر به نابودی توکن های متیک می شود. همچنین روش حراج قیمت اول را برای محاسبه هزینه های شبکه حذف می کند که منجر به برآورد هزینه بهتر می شود اما هزینه تراکنش را کاهش نمی دهد.


سوزاندن یک امر دو مرحله‌ای است که از شبکه Polygon شروع می‌شود و در شبکه اتریوم کامل می‌شود.


این تیم اظهار داشت که، درست مانند اتریوم، عرضه متیک احتمالا با کاهش ۰.۲۷ درصدی کل عرضه، هر ساله بر اساس برآوردها کاهش می یابد. عرضه ثابت ۱۰ میلیارد توکن متیک با ۶.۸ میلیارد در حال حاضر در گردش وجود دارد.


قبل از بیان اینکه این ارتقاء همچنین باعث کاهش تراکم شبکه و اسپم می شود، افزود: «فشار کاهش قیمت هم به نفع اعتباردهندگان و هم به نفع نمایندگان خواهد بود، زیرا پاداش آنها برای پردازش تراکنش ها در متیک تعیین می شود.


علیرغم اینکه پالیگان یک شبکه لایه دو است، اخیرا از بحران تراکنش خود رنج برده است. در اوایل این ماه، هزینه‌های تراکنش پالیگان طبق گزارش Dune Analytics به شدت افزایش یافت و در نتیجه برخی اعتبارسنجی‌ها نتوانستند بلوک‌ها را ارسال کنند. افزایش تقاضا به دلیل یک بازی فارمینگ با بازده دیفای به نام Sunflower Land بود که به پذیرندگان اولیه پاداش می‌داد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0