همفکران
1400/05/16
09:17
تغییر سهام سهامداران عمده/ غلبه خرید ها در هفته گذشته بر بازار

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

می‌توان گفت به نسبت طول هفته، شاهد آخر هفته خوبی برای بانکی‌ها بودیم، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان، ۱۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کرد، همچنین صندوق اندیشه زرین پاسارگاد ۲۱۷ هزار سهام بانک پاسارگاد و صندوق بازار گردانی تجارت ۱۰۵ میلیون از سهام بانک تجارت را خریداری کردند.


شاهد هستیم که در انتهای هفته گذشته نیز همچنان حمایت‌ها از برکت ادامه داشته است بسیاری از شرکت‌ها خریدار برکت بودند اما در این میان ستاد اجرایی فرمان امام بیش از یک‌میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا بیش از ۵۰۰ هزار سهام گروه دارویی برکت را خریداری کردند، سرمایه‌گذاری توسعه نوردنا نیز یک‌میلیون از سهام سرمایه‌گذاری دارویی تامین را خریداری کرد، اما داروسازی فارابی همانند روز معاملاتی گذشته فروشنده داشت، شرکت سرمایه‌گذاری البرز بیش از یک‌میلیون از سهام داروسازی فارابی را بفروش رساند .


گروه سیمانی‌ها در آخر هفته بازهم با فروش روبرو شدند، صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین نزدیک به ۲ میلیون از سهام سیمان دورود را بفروش رساند، شرکت سیمان فارس نو نیز ۲ میلیون از سهام سیمان سپاهان را بفروش رساند.



اما در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی،وظیفه،ازکارافتادگی بیش از یک‌میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را خریداری کرد، شرکت صبا میهن بیش از ۲ میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کرد و بدین ترتیب با توجه به خریدهای هفته قبل می‌توان گفت هفته گذشته به نسب، هفته خوبی برای فولادی‌ها بود.


در گروه بیمه‌ای‌ها، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت ۵ میلیون از سهام بیمه آسیا، شرکت خدمات مدیریت صباتامین بیش از ۴ میلیون از سهام بیمه البرز، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تجارت، بیش از ۴ میلیون از بیمه تجارت نو را بفروش رساند اما دراین‌بین صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان بیش از یک‌میلیون از سهام بیمه پارسیان را خریداری کرد.


قابل‌توجه است صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا ۳۶ میلیون از سهام بهساز کاشانه تهران را خریداری کرده بود در اقدامی دیگر بیش از ۳۷ میلیون از سهام این شرکت و ۴۳ میلیون از سهام توسعه و عمران امید را خریداری کرد، بانک کارآفرین که روز سه‌شنبه بیش از ۳ میلیون از سهام لیزینگ کارآفرین را خریداری کرده بود مجددا بیش از ۴ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد، شرکت صبا میهن بیش از ۲۴۷ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کرد .


در ادامه شرکت صادرفر که در هفته جاری بیش از ۴۹ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرده بود روز چهار‌شنبه نیز ۱۹ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد، اما دراین‌بین شرکت بیمه کوثر ۲۶ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری غدیر را بفروش رساند همچنین صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین نیز ۸ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری هامون صبا را بفروش رساند.


انتهای خبر

0
0