آکادمی هلاکوئی
1399/10/28
10:45
سرمایه گذاران سازمانی میزان ۲.۸ میلیارد بیت کوین را از طریق Grayscale خریداری کردند!

نزدیک به ۶۰ درصد جریان سالانه ورودی پول…

نزدیک به ۶۰ درصد جریان سالانه ورودی پول به موسسه ی Grayscale، مربوط به سه ماهه ی آخر سال میلادی ۲۰۲۰(۱۳۹۹) می باشد و صندوق بیت کوین این موسسه، بیشترین سهم را از این جریان پول داشته است.


موسسه سرمایه گذاری Grayscale بار دیگر توانست رکورد سه ماهه ی خود را بشکند و جا به جا کند. در گزارش مربوط به سه ماهه ی پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی، مدیر دارایی های دیجیتال این موسسه اعلام کرد که بیش از ۳ میلیارد دلار، به دارایی های دیجیتال این موسسه اختصاص یافته است و بیت کوین بخش اعظمی از این مبلغ را تشکیل می دهد.


۳.۳ میلیارد دلار در سه ماه ی پایانی سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) در موسسه Grayscale سرمایه گذاری شده است.


بر خلاف چالش هایی که سال ۲۰۲۰ برای بازار های مالی به ارمغان آورد، یا شاید به دلیل این چالش ها، شرکت Grayscale توانست مبالغ زیادی پول را مخصوصا از سرمایه گذاران سازمانی دریافت کند و این موسسه در این سال بهترین عملکرد را داشته است.


۸ ماه نخست سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹)، رکورد های زیادی را جا به جا کرد. اما داده های موجود در گزارش سه ماهه ی پایانی سال میلادی ۲۰۲۰(۱۳۹۹)، تمامی آمار های قبلی را می بلعد. این شرکت گزارش داد که مجموع سرمایه گذاری ها در سه ماهه ی پایانی سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹)، ۳.۳ میلیارد دلار بوده است. این در حالی می باشد که میزان کل سرمایه گذاری ها برای یک سال کامل، ۵.۷ میلیارد دلار می باشد. این یعنی ۶۰ درصد از کل سرمایه گذاری ها در سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) در سه ماهه ی پایانی سال، انجام شده است.


علاوه بر این، این شرکت در بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹(۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸)، توانسته بود مجموعا مبلغ ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه را جذب کند. به عبارت دیگر، جریان ورودی پول در سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹)، بیش از مجموع ۶ سال گذشته بوده است.


Screenshot 2021 01 17 072158 300x172 - سرمایه گذاران سازمانی میزان 2.8 میلیارد بیت کوین را از طریق Grayscale خریداری کردند!Screenshot 2021 01 17 072158 300x172 - سرمایه گذاران سازمانی میزان 2.8 میلیارد بیت کوین را از طریق Grayscale خریداری کردند!

همچنین در این گزارش آمده است که ۹۳ درصد از سرمایه های ورودی در سه ماهه ی پایانی سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹)، از جانب موسسات سازمانی بوده است. این در حالی می باشد که در آمار سالیانه، ۸۷ درصد از سرمایه گذاری ها از جانب این نوع سرمایه گذاران بوده است.


Screenshot 2021 01 17 072220 300x208 - سرمایه گذاران سازمانی میزان 2.8 میلیارد بیت کوین را از طریق Grayscale خریداری کردند!Screenshot 2021 01 17 072220 300x208 - سرمایه گذاران سازمانی میزان 2.8 میلیارد بیت کوین را از طریق Grayscale خریداری کردند!

صندوق Trust بیت کوین باز همچنان پیشتاز است.


مانند ۸ ماهه ی نخست سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹)، صندوق سرمایه گذاری Trust بیت کوین، همچنان بیشترین سرمایه را در سه ماهه ی پایانی سال میلادی جذب کرد. بیت کوین در حدود ۲.۸ میلیارد دلار از جریان پول ورودی که بیانگر سهم ۸۵ درصدی می باشد را جذب کرده است.


با مقایسه ی سالیانه می توان دید که این صندوق در مجموع ۴.۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده است. این یعنی بیشتر سرمایه گذاری ها در سه ماهه ی پایانی سال میلادی ۲۰۲۰(۱۳۹۹) انجام شده است. این اتفاق با رالی قیمتی بیت کوین نیز همراه شد.


” در حالی که تعداد بیت کوین های تازه استخراج شده با رخ دادن هاوینگ در ماه می ۲۰۲۰(اردیبهشت ۹۹)، کاهش یافت. جریان پول ورودی به Grayscale به شکل معناداری افزایش یافت. تعداد بیت کوین های ورودی به صندوق Trust بیت کوین شرکت Grayscale، در سه ماهه ی پایانی سال میلادی، تقریبا دو برابر بیت کوین های استخراج شده در مدت زمان مشابه می باشد.”


Screenshot 2021 01 17 072239 300x167 - سرمایه گذاران سازمانی میزان 2.8 میلیارد بیت کوین را از طریق Grayscale خریداری کردند!Screenshot 2021 01 17 072239 300x167 - سرمایه گذاران سازمانی میزان 2.8 میلیارد بیت کوین را از طریق Grayscale خریداری کردند!

در جایگاه بعدی، دومین رمز ارز برتر بازار یعنی اتریوم که تحت تاثیر رالی قیمتی بیت کوین قرار گرفته است، قرار می گیرد. اتریوم توانسته است میزان ۳۴۲ میلیون دلار از این سرمایه را جذب کند.


در رتبه های بعدی، ارز های اتریوم کلاسیک، بیت کوین کش و لایت کوین، قرار می گیرند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع: Cryptopotato


انتهای خبر

0
0