رمزارز نیوز
1401/01/12
13:42
تاثیر قانون جدید اروپا بر کریپتو چه خواهد بود؟

پارلمان اتحادیه اروپا امروز به قانونی رای داد که عملا تراکنش‌های رمزارزی ناشناس را ممنوع خواهد کرد. به… مطالعه مطلب ...

پارلمان اتحادیه اروپا امروز به قانونی رای داد که عملا تراکنش‌های رمزارزی ناشناس را ممنوع خواهد کرد.


به گزارش وبسایت دی‌کریپت، براساس این قانون نظارت‌ها بر فعالیت و تراکنش‌های کیف پول‌های خصوصی و ناشناس افزایش می‌یابد.


براساس پیشنهادات کمیته‌های ECON و LIBE از این پس تمامی تراکنش‌های بالای ۱۰۰۰ یورور شدیدا رصد خواهند شد! بنابراین تمامی اطلاعات شخصی صاحب کیف پول مبدا، درصورتی که تراکنش بالای ۱۰۰۰ یورو داشته باشد، به دولت ارسال خواهد شد!


برای تصویب قطعی این پیش نویس و تبدیل آن به قانون، نیاز است تا این پیش نویس توسط کمیسیون اروپا، شورای اروپا و پارلمان اتحادیه اروپا تصویب شود. با این‌حال به نظر نمی‌رسد که این مسئله تاثیری بر تصویب این قانون داشته باشد و مانع آن شود.


با توجه به این پیش نویس، کیف پول‌های بدون میزبانی کیف پول‌های غیرقانونی تلقی می‌شوند. بنابراین قانون، کیف پول‌های متاماسک (Metamusk) و لجر (Ledger) و تزوس (Tezos) جزو کیف پول‌های غیرقانونی به حساب می‌آیند.


برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) مدیرعامل صرافی کوین (CoinBase) بیس شدیدا این اقدام را محکوم کرد و آن را ضد حریم خصوصی دانست!


البته تمامی اعضای پارلمان نیز موافق این قانون نبودند. برای مثال آقای مارکوس فربر (Markus Ferber) اعلام کرد که این قانون درواقع باعث ممنوعیت استفاده از کیف پول‌های شخصی می‌شود و این امر کاملا در ضد رمزارزها است.


پل تانگ (Paul Tang) عضو اتحادیه اروپا نیز عنوان کرد که ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم چیزی را ممنوع کنیم؛ ما فقط سعی داریم از پولشویی و فساد مالی جلوگیری کنیم.


انتهای خبر

0
0