آکادمی هلاکوئی
1400/10/04
20:10
پروتکل ترا تحت “حمله مدیریتی” قرار گرفته است، هدف هکر ۳۰ میلیون دلار است

پروتکل دارایی ترکیبی بلاک چین ترا تحت “حمله…

پروتکل دارایی ترکیبی بلاک چین ترا تحت “حمله مدیریتی” قرار گرفته است. هکر مشتاقانه منتظر سرقت ۳۰ میلیون دلار از توکن های MIR از طریق پیشنهاد ۱۸۵ بوده است که به عنوان یک درخواست همکاری با شبکه سولانا پنهان شده بود.


با توجه به توضیحات، این پیشنهاد برای اجازه دادن به همکاری با اکوسیستم سولانا در یک صرافی غیرمتمرکز ایجاد شده است. آدرس گیرنده باید ۱۵ میلیون توکن MIR دریافت کرده باشد.


بر اساس اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده توسط WuBlockchain، بیش از ۱/۷۸ میلیون MIR به نفع این پیشنهاد ارسال شده است، در حالی که ۲/۳ میلیون MIR در آدرس “خیر” ارسال شده است که پیشنهاد را رد می کند.


به احتمال زیاد، این حمله مدیریتی شکست خورده است و وجوهی به کیف پول کلاهبردار ارسال نخواهد شد. وجوه صرف شده برای رای گیری نیز به کاربران بازگردانده می شود.


اصل “حمله مدیریتی”


بلاک‌چین و پروژه‌هایی که با مکانیزم مدیریتی پیاده‌سازی شده اند، اغلب قربانی حملاتی می‌شوند که با هدف تخلیه کیف پول پروژه‌ها یا حتی سرقت مستقیم وجوه از کاربران انجام می‌شوند.


با کمک کیف پول‌های متعدد و وثیقه‌های بزرگ، هکرها یا کلاهبرداران می‌توانند با آدرس‌های جعلی رای ایجاد کنند که توکن‌های مالی یا سایر رمزارزها را برای گرفتن پیشنهاد دریافت می‌کنند. اما کلاهبرداران به جای صرف پول برای تحقق این پیشنهاد، دارایی ها را در صرافی های غیرمتمرکز می فروشند و ناپدید می شوند.


کلاهبرداری با ارسال پول به آدرس گزینه “بله” انجام می گیرد. از آنجایی که بیشتر پروتکل‌ها وجوه کاربران را به کیف پولشان باز می‌گردانند، کلاهبرداران می‌توانند بدون صرف کوچک‌ترین قسمتی از وثیقه اولیه، کیف پول‌های مالی را تخلیه کنند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0