تحلیل برای سود
1400/06/20
19:58
گزارش بازار شنبه 20 شهریورماه 1400 🔴در جریان معاملات امروز شنبه، 20 ام شهریور ماه، شاخص کل بورس تهران در نیم ساعت آغاز معاملات خوب بود و رشد مناسبی...

گزارش بازار شنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰


🔴در جریان معاملات امروز شنبه، ۲۰ ام شهریور ماه، شاخص کل بورس تهران در نیم ساعت آغاز معاملات خوب بود و رشد مناسبی را نیز شاهد بودیم ولی در ادامه با کاهش مواجه شد و نهایتا با ۴,۵۰۰ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون ۵۳۰ هزار واحد ایستاد.



🔴 شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش همراه بود و با افت ۲,۷۵۳ واحدی به عدد ۴۶۳ هزار واحد رسید.



🔴 نمادهای «فملی» «رمپنا» «شپدیس» «پارسان» «شبندر» بیشترین نقش را در مثبت امروز شاخص داشتند و در مقابل نمادهای «اخابر» «فخوز» «برکت» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند.



🔴شاخص کل فرابورس نیز ۴۲ واحد افزایش داشت و با مثبت به کار خود پایان داد . شاخص کل فرابورس با مثبت امروز به ارتفاع ۲۲,۸۱۱ واحد رسید.



🔴 نمادهای «زاگرس» «فرابورس» «بپاس» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص بازار بودند و در مقابل نمادهای «ذوب» «ارفع» «دی» تاثیرگذاران منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار برابر با ۱۷,۴۰۱ میلیارد تومان بود که ۸,۰۶۱ میلیارد تومان آن (معادل ۴۶ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند و ۷,۶۰۴ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار که معادل ۴۴ درصد است را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴 در پایان معاملات امروز، تعداد صفوف فروش به ۱۳۶ نماد با ارزش صف ۵۳۰ میلیارد تومان رسید و در مقابل تعداد صفوف خرید به ۷۴ نماد با ارزش صف ۹۹۰ میلیارد تومان رسید.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۴۲۳ میلیارد تومان از سهام بودیم و همچنین شاهد خروج ۵۷ میلیارد تومان پول حقیقی از درآمد ثابت ها بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۳۴۴ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش بازار کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۷۹ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بازار بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۶.۷ میلیون تومان و میانگین سرانه فروش هر کد ۱۷.۱ میلیون تومان به ثبت رسید.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۸ درصد و حقوقی‌ها ۲۲ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۳ درصد و حقوقی‌ها ۱۷ درصد ایفای نقش کردند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «فلزی» « پتروشیمی» « بانکی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «رمپنا» «برکت» «فرابورس» «شبندر» «شستا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «دی» «وسکرشا» «خساپا» «وپارس» «خودرو» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های « خدمات فنی و مهندسی » « لاستیک» « غذایی » اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «فلزی» « بانکی» «سیمان» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «رمپنا» « اپال » «مدیریت» «وپارس» «لخزر» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «وآیند» «شپنا» «وتجارت» «کگل» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



برخی از اخبار منتشر شده:


🔵 مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:


بررسی دوباره FATF بستگی به تحریم‌های آمریکا دارد. اگر تحریم‌های آمریکا لغو شود احتمال دارد دوباره FATF در مجمع مورد بررسی قرار گیرد. این موضوع هنوز هم در دستور کار قرار ندارد و مشخص نیست کی دوباره در دستور کار قرار گیرد. از سوی دولت جدید در این مورد با مجمع هیچ رایزنی و صحبتی صورت نگرفته‌است. وی خاطر نشان کرد، حضور آقای رییسی در قوه مجریه در پیشرفت بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ تاثیری نداشته‌است.



🔵 سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: طبق اصلاحیه مجلس بر طرح مجلس دهم، هر کسی که بتواند خودرو یا قطعات خودرو صادر کند و برای دولت هزینه ارزی ایجاد نکند می‌تواند واردات خودرو داشته باشد. البته تنها واردات خودروی هیبریدی و برقی با این شرایط آزاد می‌شود.



🔵 بر اساس نتایج تحقیقات جدید در آمریکا، افراد واکسینه نشده ۱۱ برابر بیشتر از افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند جان خود را از دست می‌دهند. این یافته بیش از پیش نشان می‌دهد که واکسیناسیون مصونیت خوبی حتی در برابر نوع دلتا ایجاد می‌کند.



🔵 پنجاهمین محموله واکسن کرونا بامداد امروز وارد تهران شد. این محموله شامل سه میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا سینوفارم از سبد کووکس است. با ورود این محموله، مجموع واردات واکسن کرونا از ۵۰ میلیون دوز عبور کرد.



انتهای خبر

0
0