بورس۲۴
1401/03/11
10:20
سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی: موازین دانش بنیان نسخه درمانی اقتصاد کشور است

سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی عمل به موازین اقتصاد دانش بنیان در راستای هم افزایی در گروه توسعه ملی در کنار تنوع بخشی به پرتفوی «وبانک» برای افزایش سودآوری و ارزش افزوده حداکثری را از جمله برنامه های مهم این شرکت عنوان کرد.

سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی: موازین دانش بنیان نسخه درمانی اقتصاد کشور است

بورس۲۴ : سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی عمل به موازین اقتصاد دانش بنیان در راستای هم افزایی در گروه توسعه ملی در کنار تنوع بخشی به پرتفوی «وبانک» برای افزایش سودآوری و ارزش افزوده حداکثری را از جمله برنامه های مهم این شرکت عنوان کرد.


محمد حسین فروزان مهر، سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در خصوص ضرورت رعایت موازین اقتصاد دانش بنیان و توجه به این مهم به عنوان یک نسخه درمانی در شرایط کنونی اقتصادی کشور گفت: برای عمل به این فریضه در گروه توسعه ملی به عنوان یک گروه سرمایه گذاری چند رشته ای در نظر داریم با نگاه آمایش سرزمینی و توجه به پراکندگی جغرافیایی شرکت های تابعه گروه، نیازمندی های نوآورانه و فناورانه را در هر شرکت و صنعت ایجاد کنیم.


وی ارتقای هم‌افزایی در شرکت‌های زیرمجموعه، کنترل و کاهش هزینه‌های تولید و بهای تمام‌شده، خروج از رشته فعالیت‌های کم‌بازده و زیان‌ده و توسعه نوآوری و فناوری و اشتغالزایی مبتنی بر ایده ها و طرحهای دانش بنیان و تعیین محورهای پیشگام برای افزایش ارزش افزوده از اهم اقدامات الزامی عملکردی در حوزه دانش بنیان برشمرد.


وی یکی از ماموریت های اصلی و تکلیف قانونی شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی را تقویت حکمرانی گروه با تمرکز بر توسعه اقتصاد دانش بنیان و خلق بنگاه های جدید پیشرو مبتنی بر نیاز سایر اعضای این خانواده در جهت هم افزایی بین شرکت ها، کاهش ریسک، افزایش سود آوری و ارزش آفرینی مبتنی بر این جریان اقتصادی را مورد تاکید قرار داد.


سرپرست شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی همچنین بهره گیری از توانمندی های شرکت های دانش بنیان را یکی از برنامه های مهم این گروه دانست و بر نوسازی کنترل مالی، کنترل و کاهش هزینه‌های تولید و بهای تمام‌شده و خروج از فعالیت های کم بازده و زیان ده تاکید کرد.


فروزان مهر تنوع بخشی به پرتفوی گروه را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و افزود: رصد هوشمند بازار سرمایه، تحلیل سرمایه گذاری با استفاده از ابزارآلات هوشمند تحلیلی و همچنین استفاده از راه های گام به گام حل مسائل معاملاتی نهایتا منجر به تنوع بخشی پرتفوی «وبانک» می شود.

انتهای خبر

0
0