مبین تحلیل
1400/01/27
15:02
📌#گزارش_هفتگی ❇️مرور کامل بر تمام اتفاقات تاثیر گذار هفتگی 🔸هفته سوم بازار در سال جدید همچنان بی رونق ولی با دو روند تقریبا متفاوت از نظر خبری و...

📌#گزارش_هفتگی



❇️مرور کامل بر تمام اتفاقات تاثیر گذار هفتگی



🔸هفته سوم بازار در سال جدید همچنان بی رونق ولی با دو روند تقریبا متفاوت از نظر خبری و روند قیمتی طی شد. در حالی که بازار هفته گذشته به ثبت رکوردهای جدید در کاهش حجم و ارزش معاملات مشغول بود، در هفته جاری رشد اندک ارزش معاملات به امیدواری سهامداران برای تغییر شرایط رکودی دامن زد و از سمت حقیقی های بازار شاهد افزایش تقاضا بودیم هرچند میزان عرضه سهامداران خرد حقیقی همچنان ادامه داشت؛ خروج نقدینگی حقیقی با کاهش ۴۰٪ نسبت به هفته گذشته تقریبا کمتر از ۲،۷۰۰ میلیارد تومان بود. اما اصل ماجرا که به این امیدواری ها منجر شد، خبر تزریق نقدینگی ۲۴،۰۰۰ میلیارد تومانی از سمت حقوقی های فعال بازار بود که البته درباره جزییات این ورود نقدینگی صحبتی انجام نشد.




🔸بازار از روز دوشنبه روند مثبت خود را آغاز کرد و با بازدهی ۱.۵٪ شاخص کل امیدواری ها بیشتر شد و کمترین خروج حقیقی ها با ۲۷۰ میلیارد تومان در سال جدید ثبت شد. اما شاخص کل هموزن همچنان در مدار منفی و حتی در بین شاخص سازها نیز تنها ۳۰ نماد بزرگ بازار در حال شاخص سازی بودند و در سایر نمادها خبری از رشد قیمتی سهام نبود. #پتروپالایشی ها و #فلزی ها و هلدینگ های این مجموعه ها مهمترین نمادهای مثبت بازار بودند ولی همین روند هم تا انتهای هفته دوام نداشت و روز چهارشنبه تنها نمادهای #پتروشیمی مثبت بودند



🔸در کل کمتر از ۱۵٪ نمادهای بازار در مثبت معامله می شدند که بزرگان #فلزات اساسی و #پالایشی ها هم جزو آنها نبودند. آخرین روز کاری هفته با مثبت کم رمقی شروع به کار کرد که از نیمه دوم بازار به منفی رسید و در نهایت شاخص کل با ثبت ریزش ۷،۰۰۰ واحدی به معاملات هفته جاری پایان داد. با این روند معاملاتی امید چندانی به رشد بازار در کوتاه مدت نباید داشت، حتی با خبر حذف سقف ارزش سبد برای مدیران و کارکنان کارگزاری ها که به نظر این تصمیمات فقط ظاهری از حمایت بازار دارد و حمایت اصلی که ورود پررنگ حقوقی ها یا حداقل عدم فروش در روزهای مثبت بازار است وجود ندارد.



🔸کدال در انتظار شروع گزارش های ماهانه و البته سالانه حسابرسی نشده با خبرهای افزایش سرمایه ای هفته جاری را به پیش برد؛ بیشترین درصد افزایش سرمایه ها به ترتیب به #کرازی ۱۴۴۰٪ ، #قپیرا ۱۱۶۴٪ ، #شبهرن ۳۶۰٪ ، #قچار ۳۳۸٪ ، #وسین ۲۹۱٪ و #شپاکسا ۲۹۸٪ تعلق داشت. قیمت تئوریک #کرازی با این افزایش سرمایه به کمتر از ۱۶۰ تومان رسیده و ارزانترین سهم بازار لقب خواهد گرفت. همچنین ۲ گزارش مهم فصلی و سالانه هم داشتیم که #غبشهر در گزارش فصل اول (زمستان) سال مالی جدید خود موفق به دستیابی به سودی بیشتر از کل سال گذشته شد، موفقیتی که از افزایش نرخ محصول و عدم افزایش نرخ ارز واردات مواد اولیه (روغن خام) به دست آمد و برای فصل های بعدی تکرار پذیر نخواهد بود. از طرف دیگر #سرود اقدام به ارائه گزارش حسابرسی نشده سال ۹۹ کرده که حکایت از رشد حدود ۳۰۰٪ سود خالص نسبته به سال ۹۸ دارد. افزایش نرخ سیمان در داخل کشور و افزایش حاشیه سود ناخالص دلیل اصلی این رشد سود بوده است که به نظر در سال جاری نیز این روند با آهنگ آرامتری ادامه خواهد داشت.



🔸رد این هفته در بازارهای جهانی تنها تغییر محسوس در رشد قیمت #نفت اتفاق افتاده که رشد ۷٪ از خود به جا گذاشته و همچنین قیمت های رشدی برای سال جدید (۳ هفته گذشته) را در #اسلب ، #ورق_فولادی ، #اوره و #روغن_پایه (گروه روانکار) شاهد بودیم.

انتهای خبر

0
0