اقتصاد آنلاین
1400/03/31
14:21
کدال‌نگر ۳۱خرداد۱۴۰۰/ کاهش ۳۲درصدی سود سیمان هرمزگان

این گزارش به بررسی اطلاعیه‌های منتشرشده در سامانه کدال پرداخته و برخی از آن‌ها را تحلیل می‌کند. برکت تفاهم نامه همکاری امضا کرد. بانک ملت در خصوص تعهدات به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها توضیحاتی منتشر نمود.

اقتصادآنلاین - هانا پاکمند؛ کدال‌نگر ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ به بررسی برخی از اطلاعیه‌های منتشرشده در کدال پرداخته است.


اطلاعیه‌ها

«های وب»: شرکت داده گستر عصر نوین قرارداد ایجاد پوشش صوت و دیتا با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مبلغ کل ۲۲۰میلیارد تومان منعقد کرد.


«برکت»: شرکت گروه دارویی برکت اعلام داشت، به پیوست تفاهم نامه همکاری بین هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و شرکت گروه صنایع شفا فارمد جهت خرید واکسن کرونا کووایران برکت جهت استحضار ارسال می گردد. بدیهی است با توجه به این که از یک طرف مبالغ درج شده در این تفاهم نامه به صورت علی الحساب بوده و قرارداد نهایی مستلزم تعیین و تصویب قیمت نهایی توسط کمیسیون قیمت گذاری سازمان غذا و دارو می‌باشد و از طرف دیگر سرمایه گذاری های خط جدید پروژه در حال تکمیل می‌باشد، لذا برآورد حاشیه سودآوری و آثار مالی این پروژه تنها پس از انعقاد قرارداد نهایی و تکمیل سرمایه گذاری ها و تحقق تولید و فروش امکان پذیر بوده و در حال حاضر تعیین آثار سود و زیانی این تفاهم نامه برای مجموعه گروه دارویی برکت میسر نمی‌باشد.


«وبملت»: انک ملت در خصوص تعهدات به صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها توضیحاتی منتشر نمود.


«فافزا»: شرکت فولاد افزا سپاهان اعلام نمود در مناقصه راهبری کارخانه تولید دولومیت وآهک شرکت فولاد مبارکه شامل خرید وفروش دولومیت و راهبری کارخانه مربوطه شرکت نموده است.


«شپارس»: شرکت بین المللی محصولات پارس از افزایش نرخ فروش محصولات خود خبر داد.


«رنیک»: شرکت جنرال مکانیک اعلام نمود در مناقصه محدود دو مرحله ای اجری خط انتقال طرح آبرسانی به شهرهای جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت شرکت کرده است.


«ولیز»: شرکت لیزینگ ایران اعلام نمود املاک تملیکی - شهرستان آمل را از طریق مزایده به فروش می رساند.


«لکما»: شرکت کارخانجات مخابراتی ایران اعلام داشت در مناقصه شرکت ارتباطات سیار با موضوع " خرید ۷۰۰ دستگاه کولر صنعتی ۱۸۰۰ AC-BTU بصورت دو بخشی مساوی (هر بخش ۳۵۰ دستگاه) " شرکت نموده و پس از بازگشایی پاکات و طی فرآیند قانونی، در صورتیکه نتیجه نهایی مشخص و ابلاغ گردد، موضوع بدون فوت وقت به اطلاع سهامداران و ذینفعان محترم خواهد رسید.


«ثامید»: شرکت توسعه و عمران امید اعلام نمود از کلیه سرمایه گذران توانمند در حوزه ساختمان برای مشارکت در احداث پروژه مسکونی واقع در تهران-بزرگراه آیت اله کاشانی بلوار آباذر انتهای خیابان شهید شریفی قطعه ۷ تفکیکی روبروی برج مهتاب دعوت به همکاری می نماید.


گزارش‌های ماهانه و صورت‌های مالی

«خاور»: شرکت ایران خودرو دیزل در سال ۹۹ بیش از ۱۶,۴۶۱میلیارد ریال سود خالص شناسایی کرد. با وجود این که ۲,۶۴۸ ریال از سود واقعی ۳،۳۰۰ ریالی این شرکت از محل غیرعملیاتی حاصل شده و تنها ۶۵۲ ریال از آن عملیاتی است اما نمی توان از جهش ۴،۳ برابری معادل ۳۳۵ درصدی فروش این شرکت در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ و همچنین کاهش ۳۰ درصدی زیان انباشته آن چشم پوشی کرد


«سهرمز»: سیمان هرمزگان در ۶ ماهه منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۰ برای هر سهم ۲۹۴ریال سود محقق کرد، که به نسبت دوره مشابه قبل کاهش ۳۲درصدی داشته است.


«کفرآور»: فرآورده های سیمان شرق در ۹ ماهه منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۰ برای هر سهم ۷۱۲ریال سود محقق کرد، که به نسبت دوره مشابه قبل رشد دو هزار و ۴۹۸درصدی داشته است.


«وپخش»: شرکت هلدینگ داروپخش در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۹۹ برای هر سهم ۱۲,۰۹۹ریال سود محقق کرد که به نسبت دوره مشابه قبل رشد ۳۶درصدی داشته است.


«وآیند»: بانک آینده در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹ حدود ۲۴هزار و ۳۳۶میلیارد تومان درآمد حاصل از تسهیلات اعطایی شناسایی نمود. هم چنین درآمد کارمزد با رشد ۳۶درصدی به ۲۶۰ میلیارد تومان رسید.


«وبصادر»: بانک صادرات ایران در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹ برای هر سهم ۳۴۴ریال سود محقق کرد. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل تنها ۶۷ریال سود به ازای هر سهم شناسایی شده بود.


«دیران»: شرکت ایران دارو از افزایش قیمت محصول با توجه به افزایش قیمت مواد موثره دارویی خبر داد.


انتهای خبر

0
0