سنا
1401/04/20
13:56
«خودرو» در صدر گروه‌های بورسی نشست

در جریان معاملات امروز دوشنبه، ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱، گروه خودرو با ۵۱ هزار و ۸۵۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان معاملات امروز، شاخص هم‌وزن با ۶ هزار و ۲۷۰ واحد کاهش به رقم ۴۰۹ هزار و ۵۵۹ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۱۰ هزار و ۸۹۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۷ هزار واحد رسید.


در جریان دومین روز کاری هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۳۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۶ هزار و ۷۴۸ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۲۵ هزار و ۷۳۳ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۱ هزار و ۸۵۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۸ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۴۱ هزار و ۱۹۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۱ هزار و ۳۴۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۹ هزار و ۶۰۸ معامله به ارزش یک هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال و گروه کانه فلزی با ۹ هزار و ۷۸ معامله به ارزش ۹۹۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲ هزار و ۲۳۰ واحد، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۵۳۷ واحد، شرکت فولاد مبارکه خوزستان با ۶۰.۹ واحد، شرکت کالسیمین با ۶۰.۹ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با ۳۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با یک هزار و ۳۶۶ واحد، شرکت صنایع مس ایران با یک هزار و ۱۵ واحد، شرکت توسعه پالایش نفت تهران با ۷۳۳ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۷۲۳ واحد و بانک ملت با ۶۰۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (دوشنبه، ۲۰ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۲۲۲.۸۶ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۸۲۲ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۴ میلیارد و ۱۰۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک میلیون و ۲۹۶ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پتروشیمی مارون با ۲.۸۶ واحد، شرکت داروسازی دانا با ۲.۷۹ واحد، بانک دی با ۲.۱۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با ۱.۴۴ واحد و شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان با ۱.۴۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۶۱ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۷ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۸ واحد، شرکت نفت ایرانول با ۶.۹۷ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۶.۸۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0