بورس پرس
1400/12/08
10:40
شستا آماده عرضه اولیه ۴ زیرمجموعه و ورود ۲۴ شرکت تابعه به بورس است

مدیرعامل شستا از آمادگی برای عرضه اولیه سهام چهار زیرمجموعه و ورود ۲۴ شرکت تابعه ظرف دو سال آینده به بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، علی رستمی درخصوص عرضه اولیه سهام شرکت‌های زیر مجموعه سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به فارس گفت: چهار شرکت آماده عرضه اولیه و منتظر دریافت مجوز از سازمان بورس هستند. ظرف دو سال آینده هم سهام ۲۴ زیر مجموعه در بازار سرمایه عرضه اولیه می شود.


وی افزود: با برنامه خروج از فعالیت کوچک مقیاس ، شرکت‌ها واگذاری یا در شرکت‌های دیگر ادغام می شوند. در برخی فعالیت‌های اقتصادی که عمر آنها تمام شده و قصد خروج وجود دارد، فعالیت را منحل کرده یا اصلاحات اساسی انجام می‌شود. در این زمینه ۱۹ زیرمجموعه ادغام یا منحل می شوند.


این مقام مسئول ادامه داد: شستا بین ۷ تا ۸ درصد منابع مالی سازمان تامین اجتماعی را تامین می‌کند اما هزینه‌های سازمان گاهی به علت تصمیمات خارج از ارائه، رشد غیر متعارفی پیدا می‌کند. به عنوان مثال طرح افزایش حقوق بازنشستگان یا همسان‌سازی حقوق باعث تحمیل هزینه می‌شود که سال جاری از ۹.۵ به ۱۷ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.


رستمی درخصوص عدم بهره وری برخی شرکت‌ها مانند هپکو که دولت به تامین اجتماعی داده، عنوان کرد: برخی دارایی‌های که دولت به تامین اجتماعی داده، ناکارآمد هستند و از دوره‌های گذشته در اختیار صندوق تامین اجتماعی و یا شستا قرار داده شدند که با تدابیر مناسب مانند اصلاح ساختار و نیز اصلاح منابع انسانی و اصلاح فناوری‌های جدید باید اقدام حقوقی نسبت به شرکت‌ها انجام شود. بسیاری از شرکت‌ها در موقعیت مناسب قرار گرفتند که هم اشتغال حفظ شده و هم بهره‌وری افزایش یافته است.


وی از برنامه عرضه سیمان هلدینگ سیمان تامین و کلیه زیرمجموعه های سازمان تامین اجتماعی در بورس کالا خبر داد و گفت: ۳۰ درصد تولیدات سیمان در مجموعه شستا انجام می شود که شامل ۱۸ شرکت سیمانی زیرمجموعه "سیتا" است.


رستمی درباره جابجایی مدیران در شرکت‌های زیرمجموعه توضیح داد: بیش از ۱۰۰ مدیر شرکت‌های زیرمجموعه شستا جابجا شدند و به جای آنها مدیران انقلابی، جوان و فساد ستیز قرار گرفت.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0