رمزارز نیوز
1401/05/20
19:00
سرقت ۵۴۰ میلیون دلار رمزارز از طریق پل بلاکچینی!

پل‌های بین زنجیره‌ای در سال جاری، چندین بار هدف هک قرار گرفته‌اند. داده‌های جدید از Elliptic نشان می‌دهند یکی… مطالعه مطلب ...

پل‌های بین زنجیره‌ای در سال جاری، چندین بار هدف هک قرار گرفته‌اند. داده‌های جدید از Elliptic نشان می‌دهند یکی از این پل‌ها برای شست‌و‌شوی بیش از نیم میلیارد سرمایه دیجیتال استفاده شده است.


پل RenBridge از سال ۲۰۲۰، سرقت حدود ۵۴۰ میلیون دلار را از طریق فرآیند جهش زنجیره‌ای، تسهیل کرده است. فرآیندی که در آن یک ارز دیجیتال به دیگری تبدیل شده و در بستر چندین بلاکچین منتقل می‌شود.


تحلیلگر Elliptic می‌گوید که پل‌ها، یک جایگزین نامناسب برای صرافی‌ها در انتقالات بین زنجیره‌ای هستند.


البته این پل‌ها در بیشتر مواقع برای اهداف قانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربران را قادر می‌سازند تا ارزهای دیجیتال را به‌طور یکپارچه در شبکه بلاکچین جابه‌جا کنند.


با این حال، پل‌ها توسط باج‌افزارها و هکرها برای سرقت و جرائم دیجیتال نیز مورد سوء‌استفاده قرار می‌گیرند. طبق گزارشات، به‌تازگی در جریان هک Nomad حداقل ۲٫۴ میلیون دلار از طریق پل‌های بین زنجیره‌ای دزدیده شده است.


سال گذشته نیز بخشی از ۸۰ میلیون دلاری که توسط کره شمالی از صرافی Liquid Global دزدیده شد، از پل RenBridge عبور کرده بود. گروه باج‌افزار Conti که در ماه ژوئن به دولت کاستاریکا حمله کرد نیز توانست بیش از ۵۳ میلیون دلار را از طریق همین پل به سرقت ببرد.


گفته می‌شود که نظارت بر بلاکچین‌هایی مانند RenBridge به دلیل غیرمتمرکز بودن آن‌ها دشوار است. همچنین، رشد سریع بخش دیفای نیز کنترل خطرات و جرائم را مشکل‌تر می‌کند.


انتهای خبر

0
0