فرارسانه
1401/05/24
15:53
📅امروز در بازارهای فرابورس چه گذشت؟ (دوشنبه 24 مرداد) ✅رشد ارزش معاملات سهام ☸️فرابورس ایران امروز معاملاتی به ارزش 161 هزار و 207 میلیارد توما...

📅امروز در بازارهای فرابورس چه گذشت؟ (دوشنبه ۲۴ مرداد)



✅رشد ارزش معاملات سهام



☸️فرابورس ایران امروز معاملاتی به ارزش ۱۶۱ هزار و ۲۰۷ میلیارد تومان را شاهد بود. مشارکت‌کنندگان در بازارهای فرابورس طی روز معاملاتی جاری بیش از ۴.۶ میلیارد برگه انواع دارایی مالی را طی ۱۸۱ هزار نوبت معاملاتی میان خود رد و بدل کردند.



☸️به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران ، امروز ارزش معاملات سهام با رشد همراه بود. در محفل سهامداران ۱۶۱ هزار معامله رخ داد و با تغییر مالکیت بیش از ۲.۱ میلیارد برگه سهم، ارزش معاملات بازارهای اول، دوم و پایه به یک هزار و ۷۶ میلیارد تومان رسید.



🔴با به صدا در آمدن زنگ معاملات، شاخص با افت روبرو شد. بپاس، فغدیر، فزر و بمپنا که در فهرست بیشترین کاهش قیمت هم رتبه دوم را داشت، عاملان اصلی حرکت شاخص بر مدار نزولی بودند. زاگرس، خدیزل و صبا اما با بیشترین تاثیر مثبت مانع بخشی از افت ابتدایی روز را جبران کرده و مانع از شدت‌گیری روند کاهشی آیفکس شدند. شاخص کل فرابورس در نهایت با ۲۰ پله کاهش روی ۱۹ هزار و ۱۸۴ واحد قرار گرفت.



☸️امروز زراعت و خدمات وابسته ۲ نماینده زکشت و زبینا را در میان نمادهایی که بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند داشت. زنگان، دسانکو، قاسم، ثغرب و میهن دیگر نمادهایی بودند که روز پرسودی را پشت سر گذاشتند. از طرف دیگر مفاخر، بمپنا، فروسیل، رافزا، دتولید، آ س پ و ثپردیس امروز با بیشترین افت قیمت روبرو شدند.


در روز معاملاتی جاری، بیشترین تراکنش‌ها میان فعالان بازار سهام روی نمادهای دی، فرابورس، کرمان، ددانا، فگستر، کایزد و فزر صورت گرفت.



🏢امروز ۲۴۶ عملیات بازار باز بانک مرکزی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس اجرا شد. حجم تبادل میان بانک مرکزی و بانک‌های تجاری در این عملیات به ۱.۷ میلیارد رسید و ارزش معاملات به ۱۵۷ هزار و ۵۲۶ میلیارد تومان بالغ شد. در معاملات سومین روز هفته همچنین ۱۸.۱ میلیون برگه مالی اسلامی به ارزش یک هزار و ۵۱۴ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.



#گزارش_روزانه_بازار


#فرابورس



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0