اقتصاد آنلاین
1400/06/16
12:57
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس(۱۶شهریور) / خروج ۲۶۰میلیارد تومانی پول حقیقی از بورس امروز

افراد حقیقی امروز ۲۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام فولاد مبارکه اصفهان بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی ؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود ۲۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هشت هزارو ۵۷۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۶درصد یعنی هزار و ۴۱۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «بانک‌ها و موسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه گذاری‌ها» و «تولید محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «فولاد»، «شپنا» و «شتران» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شسپا»، «صبا» و «مادیرا» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۶۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی نفت سپاهان با برتری ۹۳میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۶۴نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۵۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۷۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید


حقیقی حقوقی 00.06.16
تغییر مالکیت صنایع 0.06.16
انتهای خبر

0
0