فارس نیوز
1401/03/11
13:00
تقویت ۹۷۴ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۹۷۴ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملا نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که ابتدا رشد کرده، بعد از آن روند ریزشی به خود گرفت و از میانه بازار رو به افزایش نهاد و در پایان معاملات با افزایش ۹۷۴ واحد نسبت به روز گذشته همراه شد و به رقم یک‌میلیون و ۵۴۳ هزار و ۶۸۵ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش ۱۶۱۹ واحد به رقم ۴۲۹ هزار و ۹۴۰ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۱۲۲ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۱۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


همچنین امروز همه شاخص‌های بورس سبز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۶صدم درصد تقویت شدند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۳۸ صدم درصد افزایش یافتند.


شاخص آزاد شناور در حد یک‌صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۲ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس یک‌دهم درصد افزایش یافت.


امروز نمادهای فجر انرژی خلیج‌فارس و صنعتی گل‌گهر، مپنا و بانک ملت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی نوری، پتروشیمی پردیس و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.


در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با ۱۸۴ واحد کاهش به رقم ۲۱ هزار و ۲۱۹ و احد رسید.


ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۱۹۳ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه فرابورس هم به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان بالغ شد.


معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از ۲.۶ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۶۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۸ هزار و ۴۰۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای برق دماوند، برق عسلویه مپنا و مسیر برق گیلان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، داروسازی دانا و بیمه اتکای ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، با توجه به اینکه قیمت دلار در بازار آزاد رو به افزایش است، برای شرکت‌های صادرات‌محور درآمد و چشم‌انداز مناسبی متصور است و امسال عمده شرکت‌های بورسی و فرابورسی به خاطر عملکرد سال گذشته سود خوبی به سهامداران اعطا می‌کنند. اکنون فصل برگزاری مجامع است و به گفته کارشناسان کسانی که می‌خواهند سهامداری کنند، قبل از دریافت سود مجامع، سهام خود را نفروشند.


انتهای پیام/


انتهای خبر

0
0