ایبنا
1400/06/31
13:18
پایان قرمز بورس در آخرین روز تابستان؛ شاخص بازهم کاهش یافت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۸۳۴ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۱۵۷ واحدی به ۲۰ هزار و ۵۶۴ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه سی و یکم شهریورماه ۱۴۰۰)، شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۰۷ واحدی معادل ۰.۳۵ درصد به رقم ۳۴۶ هزار و ۱۳۴ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۶۰۲۳ واحدی، عدد ۴۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۸۰۰ واحدی به رقم ۲۶۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۴۴۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۰۵ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۴۵۰۸ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۶۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، شستا، فخوز، اخابر، رمپنا و خودرو با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شپنا، شتران و وصندوق ، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۲۲ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۵۹۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷۱ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان) با ۴.۹۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای لسرما، اتکام، خریخت و خزر بود. همچنین نماد معاملاتی بکاب (صنایع‌جوشکاب‌یزد) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای سنیر، آبادا، کدما و ولپارس قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0