آکادمی هلاکوئی
1400/02/26
12:39
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۲۶ اردیبهشت)

چیرگی بیت کوین در پایین ترین سطح ۳۵…

چیرگی بیت کوین در پایین ترین سطح ۳۵ ماه گذشته


از زمانی که ایلان ماسک اعلام کرد تسلا دریافت بیت کوین برای پرداخت خرید محصولات این شرکت را متوقف می کند، قیمت این ارز رمزنگاری شده به شدت سقوط کرد.


BTC که چند روز پیش با قیمتی بالاتر از ۵۸۰۰۰ دلار معامله می شد، بعد از صحبت های ایلان ماسک با نوسانات زیادی روبرو شد و در نتیجه این نوسانات حدود ۱۲۰۰۰ دلار از ارزش خود را در یک روز از دست داد. همانطور که گزارش شد، BTC اوایل امروز به پایین ترین سطح ۱۱ هفته اخیر خود سقوط کرد. بیت کوین پس از رسیدن به پایین ترین سطح دو ماهه خود، یعنی ۴۶۷۰۰ دلار، سعی کرد زیان های وارد شده را با سرعت جبران کند ولی تنها موفق شد تراز ۵۱۰۰۰ دلار را لمس کند. هرچند در نهایت این تلاش هم با شکست روبرو شد و اکنون بزرگترین ارز رمزنگاری شده بازار با قیمتی زیر ۵۰ هزار دلار ترید می شود.


به همین ترتیب، ارزش بازار بیت کوین نقطه عطف مهم دیگری را از دست داد و به زیر ۹۰۰ میلیارد دلار رسید. علاوه بر این، چیرگی این ارز بر بازار رمزنگاری نیز همچنان رو به کاهش است. معیار مقایسه ارزش بازار BTC با سایر آلتکوین ها به زیر ۴۰٪ رسیده است. این کمترین رقم برای چیرگی بیت کوین از اواسط ژوئن ۲۰۱۸ (خرداد ۹۷) تاکنون می باشد.


ADA و XRP همچنان می تازند


اکثر کوین های جایگزین نیز در چند روز گذشته با روندی کاهشی روبرو شده اند. اتریوم، که آخرین رکورد قیمت خود را روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) ثبت کرد، نتوانست قاطعانه از این سطح محافظت کند. در نتیجه این حرکات، ETH از دیروز ۴٪ دیگر ریزش داشته و به زیر ۳۹۰۰ دلار رسیده است.


بایننس کوین با کاهشی جزئی (۱-٪) زیر ۵۹۰ دلار معامله می شود؛ دوج کوین روی ۰.۵۳ دلار، پولکادات (۲.۵-٪) با قیمت ۴۶ دلار، بیت کوین کش (۲-٪) زیر ۱۲۰۰ دلار و لایت کوین (۲-٪) با قیمت ۳۱۵ دلار در حال ترید شدن هستند.


در مقابل، ریپل (XRP) با ۱۵٪ افزایش قیمت به ۱.۶ دلار رسیده است. کاردانو نیز پس از ۱۴ درصد افزایش در مقیاس ۲۴ ساعته، به عملکرد چشمگیر خود ادامه داده و با لمس تراز ۲.۴ دلار و افزایش قابل توجه ارزش بازار خود توانست دوج کوین را پشت سر گذاشته و در رتبه چهارم بازار قرار بگیرد.


بازار 26 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (26 اردیبهشت)

Revain (-۱۵٪), Telcoin (-۱۲٪), Shiba Inu (-۱۲٪), Curve DAO Token (-۱۲٪), NEAR Protocol (-۱۱٪) و Reserve Rights (-۱۰٪) هم ازجمله آلتکوین های دارای ارزش بازار کمتر با کاهش قیمتی دورقمی هستند.


در نهایت ، ارزش کل بازار رمزنگاری از دیروز حدود ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به ۲.۲۵۰ تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0