مبین تحلیل
1400/05/19
20:08
📌#زماهان 🔸این شرکت در 6 ماهه اول سال مالی خود با ثبت فروش 114 میلیارد تومانی به سود 36 تومان به ازای هر سهم رسیده است. 🔸نکته قابل توجه در رابطه ...

📌#زماهان



🔸این شرکت در ۶ ماهه اول سال مالی خود با ثبت فروش ۱۱۴ میلیارد تومانی به سود ۳۶ تومان به ازای هر سهم رسیده است.



🔸نکته قابل توجه در رابطه با این شرکت افزایش حاشیه سود ناخالص شرکت در سال مالی جدید بوده است که عمده دلیل این رشد سودآوری روی آوردن شرکت به افزایش وزن تولید به سمت محصولات با حاشیه سود بالا بوده و همچنین افزایش میزان تولید این محصولات نسبت به دوره مالی گذشته بوده است.



🔸لازم به ذکر است که افزایش نرخ محصولات نیز در کنار افزایش مقداری تولید از جمله عوامل رشد درآمدی شرکت بوده است.



🔸مواد مستقیم در بهای تمام شده شرکت وزن بالایی را به خود اختصاص داده است. از طرفی با توجه به اینکه مواد مستقیم (ذرت ،کنجاله و سویا) به صورت وارداتی تامین میشود و ارز تخصیص یافته به این کالا ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی مییاشد، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ریسک بالایی را برای شرکت به همراه خواهد داشت. لازم به ذکر است که احتمال اعمال این دستور العمل برای سال مالی جاری بسیار اندک است. رشد تدریجی نرخ مواد اولیه طی سال آتی با تخصیص یارانه دولتی با در نظر گرفتن تبعات اجتماعی آن محتمل خواهد بود.



🔸با فرض حفظ حاشیه سود فعلی براوردها بر این است که سود شرکت برای سال مالی آتی میتواند در بازه ۱۹۰ الی ۲۰۰ تومان قرار گیرد.


➖➖➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0