مبین تحلیل
1400/05/29
13:20
📌#غدشت 🔸شرکت دشت مرغاب در سال مالی منتهی به خرداد ماه 1400 با فروش 515 میلیارد تومانی سودی بالغ بر 641 تومان به ازای هر سهم (با سرمایه 53 میلیارد...

📌#غدشت



🔸شرکت دشت مرغاب در سال مالی منتهی به خرداد ماه ۱۴۰۰ با فروش ۵۱۵ میلیارد تومانی سودی بالغ بر ۶۴۱ تومان به ازای هر سهم (با سرمایه ۵۳ میلیاردی ریالی)داشته است. ( با لحاظ سرمایه جدید ۶۸ میلیاردی سود هر سهم شرکت حدود ۵۰ تومان خواهد بود).



🔸عمده درآمد شرکت از محل تولید و فروش انواع ترشیجات و کنسورهای غیرگوشتی است. نرخ فروش این محصولات طی سالیان گذشته با رشد قابل توجه بالای ۱۰۰درصد روبرو بوده است. لازم به ذکر است که برای سال مالی پیش رو برآوردها بر این است که نرخ این محصولات حداقل رشد ۴۰ درصدی ( متناسب با تورم برآوردی مواد غذایی) داشته باشد. که با این فرض درآمد شرکت در سال مالی جاری میتواند در محدوده ۷۷۰ میلیارد تومان قرار گیرد.


بهای تمام ده شرکت نیز با توجه به اینکه بالای ۹۰ درصد آن را مواد مستقیم تشکیل میدهد و مواد مورد نیاز شرکت در طول دوره تولید با تهیه میشود، پس رشد مبلغ مواد مستقیم نیز متناسب با تورم مورد انتظار خواهد بود به طوری که طی برآوردهای صورت گرفته کل بهای تمام شده شرکت با در نظر گرفتن دستمزد و سربار در محدوده ۶۵۰ میلیارد تومان متناسب با مقدار تولید فعلی خواهد بود. در واقع حاشیه سود ناخالص شرکت براس سال مالی پیش رو در حدود ۱۶ درصد خواهد بود.



🔸در نهایت با در نظر گرفتن سایر مولفه های برآوردی روی سود شرکت، سود هر سهم شرکت در سال مالی جاری میتواند در بازه ۸۵ تا ۹۵ تومان قرار گیرد.


➖➖➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0