ارز دیجیتال
1399/10/24
14:00
داده‌های گوگل و توییتر نشان می‌دهند سرمایه‌گذاران خرد در فاز «رضایتمندی» قرار دارند

داده‌های توییتر و گوگل ترندز (Google Trends) نشان می‌دهد که رغبت سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به سطوح سال ۲۰۱۷ رسیده است. به گزارش کریپتوبریفینگ، شواهد برآمده از معیارهای...

داده‌های توییتر و گوگل ترندز (Google Trends) نشان می‌دهد که رغبت سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال به سطوح سال ۲۰۱۷ رسیده است.


به گزارش کریپتوبریفینگ، شواهد برآمده از معیارهای تحلیلی حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران خرد بیت کوین، اکنون بیش از هر زمان دیگری به این دارایی و دیگر ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند.


داده‌های شبکه اجتماعی توییتر نشان می‌دهد که شمار پاسخ‌های حاوی واژه «بیت کوین» حتی از آمار و ارقام سال ۲۰۱۷ هم فراتر رفته است. گفتنی است طی ماه‌های اخیر، چندین بار هشتگ بیت کوین در چندین شبکه اجتماعی از جمله توییتر ترند شده است.


تعداد توییت‌های پیرامون بیت کوین

تعداد توییت‌های پیرامون بیت کوین و کاربرانی که از بیت کوین در توییت‌های خود نام برده‌اند. منبع: The TIE تحقیقات موسسه تحلیلی تای (The TIE) نشان می‌دهد که طی ۷ روز گذشته، میانگین توییت‌های حاوی واژه بیت کوین به سطوح بالایی که پیش‌تر در دسامبر ۲۰۱۷ شاهد بودیم، رسیده است. علاوه بر این، تعداد کاربرانی که در مورد بیت کوین توییت می‌کنند نیز از تمامی رکوردهای پیشین فراتر رفته است.


تعداد جست‌وجوهای کلیدواژه بیت کوین در گوگل نیز از اتفاق مشابهی حکایت دارد. داده‌های گوگل ترندز (Google Trends) نشان می‌دهد که حجم جست‌وجو برای بیت کوین به بالاترین سطح سه ساله اخیر رسیده و پس از رکورد ثبت‌شده در دسامبر ۲۰۱۷ در رده دوم قرار دارد.


داده‌های گوگل و توییتر نشان می‌دهند سرمایه‌گذاران خرد در فاز «رضایتمندی» قرار دارند

حجم جست‌وجو در گوگل برای واژه بیت کوین. منبع: گوگل ترندز شواهد نشان می‌دهد سرمایه‌های سرمایه‌گذاران دانه‌درشت، نقش پررنگی در رشد شدید اخیر بیت کوین داشته است. با این حال، رشد آلت کوین‌ها نیز حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران خرد کماکان به این دارایی‌ها علاقه‌مند هستند.


مایکل بوسلا (Michael Bucella)، فعال در موسسه سرمایه‌گذاری بلاک‌تاور کپیتال (BlockTower Capital) در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) گفته است:


بی‌تردید داده‌های بازار نشان از افزایش چشمگیر مشارکت سرمایه‌گذاران خرد دارد که می‌توان ردپای آن را در افزایش بهای آلت کوین‌ها مشاهده کرد.


طی دو هفته اخیر از ۲۸ دسامبر به این سو، ارزش بازار آلت کوین‌ها ۱۵۰ میلیارد دلار (۷۲ درصد) افزایش یافته است.


مجموع ارزش بازار آلت کوین‌ها

مجموع ارزش بازار آلت کوین‌ها منبع: تریدینگ ویو از دیگر معیارهایی که نباید از آن غافل شد، می‌توان به رشد یک‌باره حجم معاملات ارزهای دیجیتال اشاره کرد که نشان از حضور گسترده سرمایه‌گذاران خرد در بازار دارد. داده‌های موسسه تحلیلی کریپتوکامپیر (CryptoCompare) نشان می‌دهد که حجم معاملات آنی در صرافی‌های ارزهای دیجیتال با افزایشی ۳۰ درصدی به ۱.۱۸ تریلیون دلار رسیده است.


علاوه بر این، حجم معاملات ابزارهای مالی مشتقه نیز سقف‌های تاریخی تازه‌ای را ثبت کرده و طی دو هفته اخیر از مرز ۱.۴ تریلیون دلار عبور کرده است.


از دیگر شواهدی که می‌توان آن را دلیلی بر حاکم‌شدن ترس از عقب افتادن (FOMO) در میان سرمایه‌گذاران خرد دانست، افزایش حجم معاملات در صرافی ایت‌بیت (itBit) است. این صرافی، شریک شرکت پی پال ، غول حوزه پرداخت است.


روز گذشته، این پلتفرم معاملاتی شاهد رکورد تازه‌ای در حجم معاملات روزانه خود بود و کاربران آن بیش از ۲۴۰ میلیون دلار ارز دیجیتال معامله کردند. این در حالی است که دیروز قیمت بیت کوین با افتی ۲۰ درصدی حتی تا کف ۳۰ هزار دلار نیز نزول کرد.


داده‌های گوگل و توییتر نشان می‌دهند سرمایه‌گذاران خرد در فاز «رضایتمندی» قرار دارند

در این باره بیشتر بخوانید


سقوط قیمت بیت کوین به ۸۰۰۰ دلار؛ سیر نزولی بازار ارزهای دیجیتال ادامه دارد ماینرهای آلت کوین درآمد خود را به بیت کوین تبدیل می‌کنند! وضعیت بازار: کاهش قیمت بیت کوین، اتریوم و آلت کوین‌های بالای جدول معامله‌گر مشهور ارزهای دیجیتال از ۱۰ ارز دیجیتال امیدوارکننده در سال ۲۰۲۱ نام برد قیمت بیت کوین به بالای ۲۸,۰۰۰ دلار برگشت؛ روند صعودی آلت کوین‌ها

انتهای خبر

0
0