تحلیل برای سود
1400/09/07
23:06
📝گزارش بازار یکشنبه 7 آذر ماه 1400 🔴 بازار امروز هم در ادامه عرضه های پر فشار روز گذشته، با نوساات منفی آغاز بکار کرد، هرچه به پایان بازار نزدی...

📝گزارش بازار یکشنبه ۷ آذر ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار امروز هم در ادامه عرضه های پر فشار روز گذشته، با نوساات منفی آغاز بکار کرد، هرچه به پایان بازار نزدیک میشدیم، افزایش تقاضا امری مشهود بود. در کل بازار امروز کاملا نوسانی سپری شد، برخی از بزرگان بازار همچون شستا، پارس و وغدیر در حال پیشروی به سمت محدوده مثبت بازه مجاز قیمت خود بودند. ضمن اینکه صفوف فروش بازار امروز به سنگینی بازار دیروز نبود که در نهایت شاخص کل با رشد ۱۲۹۹ واحدی در ارتفاع ۱ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۱۳ واحدی به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «پارس» «شستا» « وغدیر» « شفن» « پارسان» بیشترین نقش را در افت بازار بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای «ومعادن» «فارس» «شیراز» از تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۱۳۲ واحد افت همراه بود و در سطح ۱۹ هزار و ۴۹۳ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای « بپاس» « غصینو» «سمگا» «مارون» «فجهان» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «سمگا» «زاگرس» «آریا» از نمادهای مثبت در فهرست نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بودند.



🔴 نمادهای «شستا» «انرژی ۳» « فولاد» «بورس» «برکت» «شبندر» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فجهان» «توسن» «کزغال» «فرابورس» «گدنا» «مدیریت» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۴,۹۹۴ میلیارد تومان بود که ۳,۳۹۸ میلیارد تومان آن (معادل ۶۸ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۶.۳۷ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۴۶۰ هزار بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۲۹۱ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۴۹ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۴۲ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۰ درصد و حقوقی‌ها ۲۰ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۸ درصد و حقوقی‌ها ۱۲ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۵.۱ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۱.۴ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۲.۶ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۴.۸ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۳۱۹ میلیارد تومان و مجموع صفوف ‌فروش ۳۳۴ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز۱۶۹ نماد در محدوده مثبت و ۴۵۵ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۶.۹ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۷.۵ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « محصولات شیمیایی » «خودرو و ساخت قطعات» « فلزات اساسی » «فعالیتهای کمکی مالی» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شستا» «انرژی ۳» «فولاد» «پارس» «بورس» «خمحور» «شبندر» «وبملت» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « وبملت» «خبمهن» «خگستر» «خمحور» « کرمان» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «رایانه و فعالیتهای وابسته» «هتل رستوران» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «محصولات شیمیایی» «فلزات اساسی» «بیمه و صندوق بازنشستگی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «پارس» «شفن» «توسن» «وصنعت» «انرژی۳» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «میدکو» «بپاس» «شستا» «تپکو» «فسبزوار» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای « سمگا » «کهمدا» «ختوقا» ورود پول هوشمند و «بورس» «کالا» «ختور» خروج پول هوشمند داشتند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 علی باقری بعداز ظهر فردا مذاکرات در وین را شروع خواهد کرد ؛


تیم مذاکراتی بلند پایه جمهوری اسلامی ایران به ریاست آقای باقری، معاون سیاسی وزارت خارجه که از روز شنبه وارد وین شده است، دیروز ملاقات هایی داشتند و امروز یکشنبه نیز ملاقات‌های دو جانبه و سه جانبه در سطوح کارشناسی و سطح روسای هیات‌های چین و روسیه و نیز با هماهنگ کننده اتحادیه اروپا آقای انریکه مورا خواهد داشت.


🔵 حقوق کارکنان دولت از سال آینده ۱۰ درصد افزایش می‌یابد ؛


دولت دوازدهم به صورت غیرقانونی ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه یکی از وزارتخانه‌ها را افزایش داده که این مسئله زمینه نارضایتی برخی کارکنان دیگر شده و انتظار می‌رود حقوق کارکنان در سال آینده ۱۰ درصد افزایش یابد.

انتهای خبر

0
0