اخبار اکس نوین
1400/05/10
09:50
بیانیه جدید بانک خلق چین؛ دولتمردان چین و کریپتو همچنان ادامه دارد

اکس نوین: بانک خلق چین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بانک فشار شدید خود را بر تبلیغات ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد. این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که روز جمعه، سیاست‌گذاران این بانک اولویت‌های این نهاد برای نیمه دوم سال جاری را تعیین کردند. بیانیه جدید بانک خلق چین در بیانیه جدید، بانک خلق چین به تمجید از اقدامات سرکوب گرایانه و عملکرد خوب خود در زمینه سرکوب ارزهای دیجیتال پرداخت و خاطرنشان کرد که همچون گذشته، نظارت بر پلتفرم‌های مالی و مبارزه ب تبلیغات معاملاتی ارزهای دیجیتال را ادامه خواهد داد. دولت چین، معاملات ارزهای دیجیتال را در این کشور از سال ۲۰۱۷ ممنوع اعلام…

اکس نوین : بانک خلق چین روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بانک فشار شدید خود را بر تبلیغات ارزهای دیجیتال ادامه خواهد داد. این بیانیه در حالی منتشر می‌شود که روز جمعه، سیاست‌گذاران این بانک اولویت‌های این نهاد برای نیمه دوم سال جاری را تعیین کردند.


در بیانیه جدید، بانک خلق چین به تمجید از اقدامات سرکوب گرایانه و عملکرد خوب خود در زمینه سرکوب ارزهای دیجیتال پرداخت و خاطرنشان کرد که همچون گذشته، نظارت بر پلتفرم‌های مالی و مبارزه ب تبلیغات معاملاتی ارزهای دیجیتال را ادامه خواهد داد.


دولت چین، معاملات ارزهای دیجیتال را در این کشور از سال ۲۰۱۷ ممنوع اعلام کرد و موسسات مالی چینی را از انجام هرگونه معامله مربوط به رمزارزها منع کرد. این ممنوعیت‌ها باعث شد تا صرافی‌های ارز دیجیتال نتوانند در این کشور به فعالیت بپردازند.


در ۱۷ مه سال جاری، سه نهاد بزرگ چینی در پایبندی به ممنوعیت موجود بر ارزهای دیجیتال، آن را مجددا یادآوری کرده و مدعی شدند این دسته از معاملات به طور جدی امنیت اموال مردم را نقض کرده و نظم عادی اقتصادی و مالی را مختل می‌کند.


چند روز بعد، اقدامات سرکوب گرایانه دولت چین علیه استخراج ارزهای دیجیتال به بهانه جلوگیری و کنترل ریسک‌های مالی شروع شد و باعث تعطیلی طیف گسترده‌ای از مراکز استخراج شد.


در سپتامبر سال ۲۰۱۹، ماینرهای چینی ۷۶ درصد از کل ماینرهای جهان را تشکیل می‌دادند اما پس از سرکوب گسترده این دسته از سرمایه‌گذاران و تعطیلی مراکز استخراج، هش ریت بیت کوین با کاهشی ۷۶ درصدی مواجه شد و از ۱۹۸ اگزاهش بر ثانیه به ۸۹ اگزاهش بر ثانیه رسید.


در حالی که چین بر ممنوعیت ارزهای دیجیتال در این کشور تاکید می‌کند، بانک خلق این کشور مشغول کار بر روی ارز دیجیتال بومی خود است.


بر اساس گزارشی از بانک خلق چین، یوان دیجیتال این کشور در ژوئیه سال جاری بیش از ۷۰.۷۵ میلیون تراکنش داشته و ارزش کل آن تا پایان ماه ژوئن به ۳۴.۵ میلیارد دلار معادل ۵ میلیارد دلار رسیده است.


یوان دیجیتال یک ارز دیجیتال نیست! بلکه نسخه دیجیتالی از ارز فیات چین است که در کیف پول موبایلی نگه‌داری می‌شود.


توکن های یوان دیجیتال همانند اسکناس‌ها دارای شناسه‌های منحصربه‌فرد هستند و بدین شکل دولت می‌تواند به‌راحتی نسخه دیجیتالی را ردیابی کرده و فعالیت‌های غیرقانونی را سرکوب نماید.


منبع decrypt


انتهای خبر

0
0