بورس پرس
1400/01/28
14:06
نتیجه مجمع شرکت بورسی مشخص شد / برنامه افزایش سرمایه از سه محل

مجمع سالانه شرکت بورسی مارگارین برگزار و با تصویب صورت های مالی، مقرر شد ۳۶ ریال سود نقدی برای هر سهم توزیع شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجمع سالانه شرکت مارگارین قبل از ظهر امروز با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد و پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به آذر ۹۹ و نظر حسابرس و بازرس ، صورت های مالی تصویب و با پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از ۳۵۰ ریال سود خالص محقق شده هر سهم، ۳۶ ریال معادل ۱۰ درصد توزیع شود.


براین اساس، سود سهامداران حقیقی و حقوقی از ۱۵ تا ۳۱ اردیبهشت بر اساس شماره حساب هایی که قبلا در یکی از بانک های اقتصادنوین، ملی سیبا، تجارت، صادرات سپهر و ملت افتتاح و به اداره سهام این شرکت اعلام شده، واریز می شود.


همچنین در گزارش تفسیری مدیریت برای پوشش ریسک نقدینگی اعلام شده با توجه به نوع صنعت، تامین مواد اولیه روغن خام و ذخیره سازی برای حداقل سه ماه تولید ضروری بوده که این موضوع نیاز به تامین نقدینگی بسیار زیادی دارد. با در نظر گرفتن سیاست های توسعه‌ای و فروش و بازاریابی و نیز ضرورت پوشش ریسک تامین مواد اولیه از آنجا که عمده سرمایه در گردش شرکت از طریق منابع بانکی تامین می‌شود این ریسک در صورت هرگونه تغییر سیاست های نرخ ارز توسط دولت وجود دارد و شرکت برای الزام پایداری و استمرار تولید نسبت به جذب بسیار بالای تسهیلات از طریق منابع مالی بانکی اقدام کند.


این مهم قطعا ضمن آنکه افزایش چشمگیری در هزینه های مالی شرکت می شود موجب وابستگی بیشتر به منابع بانکی خواهد شد. در این خصوص شرکت به منظور پوشش ریسک طی سال مالی منتهی به آذر ۹۹ با برنامه‌ریزی لازم جهت اصلاح ساختار مالی و سرمایه نسبت به افزایش سرمایه دو مرحله ای از طریق تجدید ارزیابی دارایی ها (زمین) به مبلغ ۸۲۷ میلیارد تومان طبق نظر کارشناسی انجام شده توسط کارشناسان رسمی دادگستری و سود انباشته به مبلغ ۴۲ میلیارد تومان اقدام کند.


در مرحله دوم به استناد قانون افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس که مشمول ماده یک این قانون مبنی بر شرکت‌هایی که کنترل و مالکیت بیش از ۵۰ درصد سهام آنها در اختیار دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات کشوری قرار دارند تامین منابع مالی مورد نیاز را از طریق بازار سرمایه پس از طی مراحل قانونی از روش صرف سهام با سلب حق تقدم سهامداران و عرضه عمومی آن انجام دهند، نسبت به افزایش سرمایه تا سقف ۲۰۷.۸ میلیارد تومان اقدام کند و از طرفی با توجه به وجود حدود اعتباری مناسب نزد بانک ها و اخذ تسهیلات بانکی با هزینه مالی حدود ۲۲ درصدی ریسک مزبور را مدیریت کرده است.


برنامه افزایش سرمایه از سه محل


بنابراین گزارش، در مجمع اعلام شد: افزایش سرمایه "غمارگ" از سه محل تجدید ارزیابی زمین، صرف سهام و مطالبات آورده نقدی در برنامه ها قرار دارد. مادامی که نظر سازمان بورس و حسابرس مساعد نباشد، زمان قطعی را نمی توان اعلام کرد اما در شرایط فعلی شرکت در حال تکمیل گزارش توجیهی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی زمین است که احتمالا تا خرداد ماه انجام شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0