آکادمی هلاکوئی
1401/02/06
18:00
استفاده پروتکل فارکس غیرمتمرکز Vertex از استیبل کوین Terra

پلتفرم غیرمتمرکز فارکس، پروتکل Vertex، روز سه شنبه…

پلتفرم غیرمتمرکز فارکس، پروتکل Vertex، روز سه شنبه اعلام کرد که ۸.۵ میلیون دلار سرمایه اولیه جذب کرده است. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که این دور توسط Hack VC، Dexterity Capital، Jane Street، Hudson River Trading و سایر شرکت ها رهبری شده است.


این صرافی خدمات دیفای را از طریق استیبل کوین های Terra ارائه می دهد. Conor McNamee، مدیر عملیات Vertex، گفت که هدف این پروتکل گسترش وام دهی دیفای و سایر محصولات با استفاده از استیبل کوین های وابسته به دلار آمریکا است که ۹۹.۵ درصد از کل استیبل کوین‌ها را تشکیل می‌دهند.


مک نامی در یک مصاحبه تلفنی به CoinDesk گفت: بسیاری از مردم که اهل آمریکا نیستند، احتمالا می خواهند از پول محلی خود استفاده کنند. به خصوص برای شرکت ها یا صندوق های معاملاتی، یا نئوبانک هایی که حساب‌های پس‌انداز با سود بالایی را در کنار دیفای به کاربران ارائه می‌دهند.


در حالی که محبوب ترین استیبل کوین در اکوسیستم TerraUSD (UST) است، این زنجیره همچنین میزبان استیبل کوین های یوان چین، یورو، پوند انگلیس و غیره است. Vertex به کاربران امکان داد و ستد، استفاده از استخر نقدینگی و قرض دادن درقالب این رمزارزها را می دهد.


ورتکس اولین پلتفرم دیفای فارکس نیست. Synthetix، یک پروتکل مبتنی بر اتریوم که وام و تجارت دارایی های دیجیتال را ارائه می دهد، sEUR (SEUR) توکن مرتبط با یورو را ارائه می دهد. با این حال، مک نامی گفت که کارمزدهای پایین و سرعت تراکنش های Terra برای معامله گران جذاب تر است.


ورتکس اخیرا فاز Testnet خود را با بیش از ۷۵۰۰۰ کاربر تکمیل کرده است. مک نامی گفت که بزرگترین دیدگاه او از این مرحله این بود که تجربه بهتری به کاربران ارائه کند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0