بورس پرس
1401/01/25
00:00
توضیح پنج شرکت دیگر درباره اثر نرخ عوارض صادراتی بر درآمد عملیاتی و سودآوری

پنج شرکت دیگر با وضع عوارض صادراتی ۲ تا ۲۲ درصدی برای محصولات زنجیره فولاد، فلزات اساسی، پتروشیمی،سیمان و...، درباره اثر بر درآمد عملیاتی و سود آوری توضیح دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت های سیمان خزر، سیمان کرمان، سیمان لار سبزوار، سیمان شمال و چدن سازان با صدور بخشنامه جدید وزرات صنعت مبنی بر وضع عوارض صادراتی ۲ تا ۲۲ درصدی برای محصولات زنجیره فولاد، فلزات اساسی، پتروشیمی،سیمان و...، دست به شفاف سازی درخصوص اثر بر درآمد عملیاتی و سود آوری زدند.


براین اساس، "سخزر" پیرو صدور بخشنامه وزرات صنعت مبنی بر اعلام نرخ عوارض صادراتی اعلام کرد: با عنایت به اینکه شرکت از سال ۹۸ تاکنون صادرات نداشته و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز برنامه ای جهت صادرات پیش بینی نشده، لذا به نظر می رسد تاثیری بر سودآوری و EPS نخواهد داشت.


"سکرما" پیرو صدور بخشنامه وزارت صنعت با موضوع اعلام نرخ عوارض صادراتی اعلام کرد: با توجه به کاهش صادرات در سال مالی مورد نظر ، اثرات وضع عوارض مذکور بر درآمد عملیاتی و سود آوری این شرکت تاثیر نخواهد داشت.


"سبزوا" اعلام کرد: با صدور بخشنامه وزارت صنعت درخصوص تصمیمات ستاد تنظیم بازار مبنی بر وضع عوارض صادراتی طبق جدول تعرفه های ابلاغی با توجه به آخرین گزارش فعالیت ماهانه از دی سال ۱۴۰۰ صادرات شرکت با در نظر گرفتن صرفه و صلاح صفر شده است و با توجه به محدودیت های بودجه پیش بینی شده بابت قطع برق و گاز تا اطلاع ثانوی، برنامه ای برای صادرات محصولات به دلیل عدم وجود ظرفیت تولید مازاد بر بازار فروش داخلی و حمایت از ثبات قیمت ها در بازار سیمان داخلی نخواهد داشت. لذا بخشنامه مذکور فاقد هرگونه تاثیر با اهمیت بر سود هر سهم شرکت سیمان لار سبزوار خواهد بود.


"سشمال" پیرو شایعه منتشره در فضای مجازی مبنی بر ابلاغیه وزارت صنعت درباره اعلام نرخ عوارض صادراتی اعلام کرد: انتشار این ابلاغیه به دلیل عدم صادرات محصولات بلا اقدام بوده و تاثیری در روند صورت های مالی و بودجه شرکت نخواهد داشت .


"چدن" پیرو صدور بخشنامه وزارت صنعت معدن با موضوع اعلام نرخ عوارض صادراتی اعلام کرد: اثرات وضع عوارض مذکور بر درآمد عملیاتی و سود آوری این شرکت تاثیری نخواهد داشت.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام




انتهای خبر

0
0