ارز دیجیتال
1401/05/20
00:00
پذیرش ارزهای دیجیتال در سازمان‌ها به کمک سرمایه‌گذاران خطرپذیر

حتی اگر به وضوح در یکی از سخت‌ترین دوره‌های بازار ارزهای دیجیتال به سر ببریم، باز هم نقاط مثبتی برای دیدن وجود دارد. در ادامه نظرات مایک جونز (Mike Jones)، مدیر توسعه کسب‌وکار ویو فایننشیال (Wave...

حتی اگر به وضوح در یکی از سخت‌ترین دوره‌های بازار ارزهای دیجیتال به سر ببریم، باز هم نقاط مثبتی برای دیدن وجود دارد. در ادامه نظرات مایک جونز (Mike Jones)، مدیر توسعه کسب‌وکار ویو فایننشیال (Wave Financial) و سایر کارشناسان سرمایه‌گذاری را درباره افزایش تقاضای سازمان‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال مرور می‌کنیم.


به گزارش کوین تلگراف، دو مدیر اجرایی ویو فایننشیال (Wave Financial)، یک شرکت مدیریت دارایی که استراتژی‌های سفارشی سرمایه‌گذاری را برای افراد و سازمان‌های ثروت‌مند (با حداقل یک میلیون دلار سرمایه) تدوین می‌کند، اعلام داشته‌اند که با وجود روند نزولی بازار، شاهد افزایش تقاضای سازمان‌ها برای استفاده از محصولات صنعت ارزهای دیجیتال هستند.


در کنفرانس آینده‌پژوهی بلاک چین که در تورنتو کانادا برگزار شد، مایک جونز گفت:


شرکت‌های مدیریت ثروت مثل مورگان استنلی (Morgan Stanley)، مریل لینچ (Merrill Lynch) و گلدمن ساکس (Goldman Sachs) می‌توانند سرمایه‌گذاری نهادی در شرکت‌های تحت مدیریت سرمایه خود را نیز به این حوزه هدایت کنند و البته همین برنامه را نیز دارند. بدین وسیله مشتریان این نهادها به اکوسیستم وارد خواهند شد.


جونز برای مثال به شراکت بلک راک (BlackRock) و کوین بیس (Coinbase) اشاره کرد که با این همکاری به کاربران پلتفرم مدیریت سرمایه‌گذاری نهادی علاءالدین (Aladdin) امکان دسترسی به تجارت و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و خدمات صرافی پرایم (Prime Brokerage) با قابلیت گزارش‌دهی می‌دهد.


طبق گفته مدیر اجرایی ویو، علاوه بر شرکت‌های مدیریت ثروت، سرمایه‌گذاران خطرپذیر(VC) نیز به دلیل افزایش تقاضا جهت سرمایه‌گذاری نوآورانه با رشد زیادی مواجه خواهند شد. جرارد بریل (Gerard Berile)، مدیر سرمایه‌گذاری این شرکت نیز افزود که سرمایه‌گذاران خطرپذیری که مشتریان آن‌ها به جای اینکه از طریق صرافی‌های متمرکز با ارزهای دیجیتال آشنا شوند، از طریق خود VC وارد این اکوسیستم شده و معاملات بزرگ مقیاس با این ارزها انجام می‌دهند نیز برای صنعت ارزهای دیجیتال مثمر ثمر خواهند بود.


بریل در همین زمینه می‌افزاید:


از لحاظ سرمایه‌گذاری خطرپذیر، این بازار نزولی یک فرصت بوده است. در طول یک‌ونیم سال گذشته، شاهد بودیم که ارزش‌گذاری بسیاری از شرکت‌های مختلف فوق‌العاده بالا رفته و شاید بتوان گفت حباب قیمتی شکل گرفته بود. در ۶ ماه گذشته مشاهده کردیم که ارزش‌گذای این شرکت‌ها به ارزش‌های واقعی آن‌ها نزدیک‌تر شده و این زمان خوبی برای تخصیص سرمایه به آن‌ها است.


با نگاه به بازار آنچه دلگرم‌کننده به نظر می‌رسد فکر کردن به فرا رسیدن آخرین چرخه در روند قیمت نزولی است.


چند سال پیش صحبت‌های زیادی می شد که آیا پایان ارزهای دیجیتال فرا رسیده است؟ آیا ارزهای دیجیتال مرده‌اند؟


اما از دیدگاه سرمایه‌گذاران نهادی و با بررسی تقاضاهای نهادها شاید بتوان گفت که سوال متداول بین آن‌ها این باشد که آیا اکنون زمان مناسب برای ورود به بازار فرا رسیده است؟


بریل همچنین می‌افزاید:


موارد دلگرم کننده زیادی برای سرمایه‌گذاران به چشم می‌خورد هرچند قیمت‌های بازار برای خیلی‌ها دردناک است اما فرصت‌هایی نیز وجود دارد به ویژه برای کسانی که در این اکوسیستم مشغول توسعه محصولات خود هستند.


برخی از داده‌های به دست آمده از بلاک چین‌ها نیز ادعاهای بریل و جونز را تایید می‌کنند. بر اساس اطلاعات اینتودبلاک (IntoTheBlock) ماه مارس (اسفند ماه) گذشته تعداد تراکنش‌های بزرگ در بلاک چین کاردانو بیش از ۵۰ برابر نسبت به سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) رشد داشته است که این امر را می‌توان به رشد تقاضای سازمانی نسبت داد. با این حال قانون‌گذاران ایالات متحده مجوز استفاده از برخی از ابزارهای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال مثل صندوق‌های قابل معامله (ETF) بیت کوین را نمی‌دهند. به عقیده بسیاری از کارشناسان چنین ابزارهایی می‌تواند سرمایه‌گذاران جدید را به بازار جذب کند.


انتهای خبر

0
0