بورس۲۴
1402/02/16
14:15
رکوردشکنی های پی در پی ارزش معاملات و تزریق پول به بورس

ارزش معاملات خرد با ۵ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه به ۲۲,۹ همت رسید که طی ۱۳ ماه اخیر بی سابقه است.

رکوردشکنی های پی در پی ارزش معاملات و تزریق پول به بورس

بورس۲۴ : ارزش معاملات خرد با ۵ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه به ۲۲,۹ همت رسید که طی ۱۳ ماه اخیر بی سابقه است. این رقم با احتساب معاملات صندوق های سهامی قابل معامله در بازار بالاتر از ۲۴ همت بود. بیشترین معاملات در گروه های بانک ها و موسسات، انبوه سازی، فلزات اساسی، فرآورده های نفتی و محصولات شیمیایی انجام شد.


حقیقی ها بالغ بر ۲,۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه به بازار تزریق کردند. این سومین تزریق سنگین پول خرد به بازار دست کم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون است.


گرو های خودرو و ساخت قطعات، بانک ها و موسسات و فرآورده های نفتی بیشترین پول خرد را جذب خود کردند. نمادهای ثبهساز، خودرو، وبملت، وبصادر، شتران، خدیزل، وپارس، خساپا و شبریز در صدر خریدهای حقیقی از حقوقی قرار گرفتند.


در گروه های فلزات اساسی، شرکت های چند رشته ای صنعتی و ماشین آلات و تجهیزات شاهد بیشترین خروج پول خرد بودیم. بیشترین فروش های حقیقی به حقوقی در نمادهای فولاد، وکغدیر، گلدیرا، حکشتی، شیران، سبهان، وآتوس، فملی و فارس اتفاق افتاد.


شاخص کل در پایان بیش از ۲۰ هزار واحد رشد معادل ۰,۸۲ درصد را ثبت کرد و در ارتفاع ۲ میلیون و ۵۳۵ هزار واحد ایستاد. نمادهای وبملت، خودرو، شپنا، شستا، شتران و وپاسار بیشترین اثر مثبت و کچاد عمده ترین تاثیر منفی را بر آن داشتند.


شاخص هموزن هم با افزایش ۱۴ هزار واحدی خود را به ارتفاع ۸۷۰ هزار واحد رساند. شاخص فرابورس نیز ۹۰ واحد رشد را تجربه کرد و بر فراز قله ۳۲ هزار واحد ایستاد.

انتهای خبر

0
0